3 błędy marketingowe, których nie warto ignorować

Automatyzacja marketingu jest ważną częścią strategii. Warto mieć dobrze zautomatyzowany marketing, niestety bardzo często jest tak, że występuje z tym wiele problemów i często automatyzacja może bardziej zaszkodzić całej strategii niż poprawić wyniki, szczególnie, gdy nie mamy możliwości, aby w całym działaniu firmy skupić się na automatyzacji. Jednak automatyzacja to przyszłość, gdy prowadzisz małą firmę. Poniżej przedstawię trzy błędy, które moim zdaniem nie warto olewać.

Personalizuj wiadomości, nie marnuj czasu swoich potencjalnych klientów!

Bardzo dużo osób związanych z marketingiem nie personalizuje treści wysyłanych do potencjalnych klientów, dlaczego? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Marketingowcy wysyłają wiadomości mailowe lub próbują kontaktować się w mediach społecznościowych? Oczywiście, ale nie można robić bezsensownych kopii – to na pewno odrzuca wszystkich i zniechęca do dalszej interakcji przez potencjalnych odbiorców. Nie wysyłaj takich samych wiadomości do wszystkich, zobacz do kogo piszesz, na pewno posiada profil na Linkedinie lub Facebooku. Zobacz jak ma na imię i popraw personalizację. Bardzo przydatna rada dla wszystkich osób, które działają w branży marketingu.

Zrozum lepiej lejek konwersji.

Musisz zacząć myśleć za klienta i nie wysyłać mu wiadomości jedna po drugiej, szczególnie, gdy w jednej sprzedajesz produkt, a w kolejnej pytasz się czy kupił już produkt. To sprawia, że klient nie kupi Twojego produktu, będzie zagubiony i zniechęcony. Przeanalizuj lejek konwersji, sprawdź skąd Twój klient wszedł na stronę. W jaki sposób dotarł do koszyka, w który link kliknął. Prześledź to dokładnie i dzięki temu zrozumiesz lepiej swojego klienta. Wiem, że trzeba poświęcić na to sporo czasu, ale zamiast przesuwać kolejne wpisy na portalach społecznościowych to przeanalizuj działania swoich klientów, na pewno to zaowocuje w przyszłości i zwiększy Twoją sprzedaż lub rozpoznawalność marki.

Zbieraj wszystkie możliwie dostępne dane o klientach.

Dane są wszędzie, ale w obecnych czasach gdzie każdy krzyczy o RODO więc trzeba mieć zgody na uzyskiwanie takich informacji, nie mniej jednak użytkownicy, którzy zapisują się do newslettera lub wchodzą na naszą stronę www, osoby, których angażujemy w reklamę czy kampanię są informowane o tym, również na portalach społecznościowych. Każdy profesjonalny specjalista ds. marketingu powinien zbierać dane, również statystyczne – to nie muszą być dane prywatne i wrażliwe. Wystarczy używać ciekawych i darmowych narzędzi takich jak np. Google Analytics. Możemy dzięki takim danym bardziej zoptymalizować naszą kampanię dzięki czemu będziemy mieli większy wpływ na naszą strategię marketingową. I przede wszystkim dzięki dostępnym danym możemy realnie wpłynąć na działanie biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *