3 błędy marketingowe, których nie warto ignorować

czy mogą cię drogo kosztować?

automatyzacja marketingu jest ważną częścią strategii

To jest ważne, żeby mieć dobrze automatyzowaną treść, niestety bardzo często jest tak, że występuje z tym wiele problemów i często automatyzacja może bardziej zaszkodzić całej strategii niż poprawić wyniki.

personalizacja treści

Bardzo dużo osób związanych z marketingiem nie personalizuje treści wysyłanych do potencjalnych klientów. Wysyłasz wiadomość mailową lub w mediach społecznościowych? Nie rób bezsensownych kopii – to na pewno odrzuca wszystkich i zniechęca do dalszej interakcji. Nie wysyłaj takich samych wiadomości do wszystkich, zobacz do kogo piszesz, na pewno posiada profil na Linkedinie lub Facebooku. Zobacz jak ma na imię i popraw personalizację. Bardzo przydatna rada dla wszystkich marketerów związanych z automatyzacją marketingu.

Zrozum lepiej lejek konwersji

Musisz zacząć myśleć za klienta i nie wysyłać mu wiadomości jedna po drugiej, szczególnie, gdy w jednej sprzedajesz produkt, a w kolejnym pytasz się czy kupiła już produkt. To sprawia, że klient nie kupi Twojego produktu, będzie zagubiony. Warto prześledzić skąd Twój klient wszedł na stronę. W jaki sposób dotarł do koszyka, w który link kliknął. Prześledź to dokładnie i zrozumiesz lepiej swojego klienta. Wiem, że trzeba poświęcić na to sporo czasu, ale zamiast przesuwać kolejne wpisy na portalach społecznościowych to przeanalizuj działania swoich klientów, na pewno to zaowocuje w przyszłości i zwiększy Twoją sprzedaż lub rozpoznawalność marki.

Zbieraj wszystkie dane o klientach

yZ danymi jesteśmy wszędzie, ale w obecnych czasach gdzie każdy krzyczy o RODO trzeba mieć zgody na uzyskiwanie takich informacji, nie mniej jednak użytkownicy, którzy zapisują się do newslettera lub wchodzą na naszą stronę www, osoby, których angażujemy w reklamę czy kampanię są informowane o tym, również na portalach społecznościowych. Każdy profesjonalny specjalista ds. marketingu powinien zbierać dane, również statystyczne – to nie muszą być dane prywatne. Wystarczy używać ciekawych i darmowych narzędzi takich jak np. Google Analytics. Możemy dzięki takim danym bardziej zoptymalizować naszą kampanię dzięki czemu będziemy mieli większy wpływ na naszą strategię marketingową.

Stwórz już teraz plan marketingowy swojej firmy z naszą agencją.

nasze inne ciekawe teksty

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#mediaprasówka 17-21.06.2019   czyli wakacyjne kampanie#mediaprasówka #7WOW! To już siódma MEDIAPRASÓWKA! W niej rozpoczynające się wakacje a wraz z nimi nowe kampanie, nie tylko społeczne, również takie, które promują nowe oferty i ciekawe produkty. Poza...

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#mediaprasówka 10-14.06.2019   czyli coraz więcej w mobile#mediaprasówka #6Nowinki od YouTub'a oraz Linkedin'a. Messneger testuje też kolejną ciekawą innowację, która może podbić nasze serca. Ponadto coraz więcej korzystamy z mobile, co było do przewidzenia. Z...

Jak wykorzystać Linkedin do Twojego biznesu?

Jak wykorzystać Linkedin do Twojego biznesu?

Jak wykorzystać linkedin do twojego biznesu? poznaj dlaczego warto być w biznesowej społecznościLinkedin to serwis dla każdego przedsiębiorcyLinkedIn to serwis społecznościowy, który skupia swoją uwagę ludzi związanych z biznesem. I nie martw się na starcie jeżeli...