CLEANFACTORY

Case study mobilnej myjni parowej.
Jak stworzyć lokalną markę od zera?

O projekcie

Stworzenie marki od zera wymaga wiele pracy przed samym wdrożeniem wszystkich założeń. Klient otworzył mobilną myjnię parową.
Najważniejsze było szybkie pozyskanie klientów.
Czasu nie było za wiele, więc proces tworzenia marki był przyspieszony.

Wykonane zadania

  • Zaprojektowanie nowej marki
  • Stworzenie strony internetowej
  • Optymalizacja pod kątem SEO
  • Konfiguracja Social Media
  • Wizytówka Google Moja Firma

397%

Wzrost użytkowników

W porównaniu do pierwszego roku działania strony internetowej. Ważne było dotarcie do lokalnego klienta, gdyż firma działała na terenie Szczecina i okolic.

4+

Lat funkcjonowania myjni

Marka CLEANFACTORY to ponad cztery lata lokalnego funkcjonowania firmy. Zrobiliśmy to wszystko bez żadnego budżetu na jakąkolwiek reklamę.

2980

Haseł wyświetla firmę w Google

Taki wynik uzyskaliśmy z zerowym nakładem finansowym, jak na mobilną myjnię parową i działania lokalne to wynik jest bardzo przyzwoity.

PROJEKTOWANIE MARKI CLEANFACTORY.

Klient poprosił o stworzenie marki od zera. Dostałem kilka ogólnych zdań na temat profilu działalności, z których miała powstać lokalna marka. Moja wiedza jednak kończyła się na tym, że coś takiego jak myjnia parowa jest i tyle.

Po pierwsze zrobiłem reserach co to w ogóle jest mobilna myjnia parowa. Spędziłem trochę czasu, czytając artykuły oraz oglądając filmy na YouTube, żeby posiadać, choć minimalną wiedzę na temat czyszczeniem tego typu sprzętem.

Z racji niskiego budżetu podzieliłem projektowanie marki na trzy bloki
Nazwa, Logo oraz Wartości. W pierwszym bloku wstawiłem nazwę, ale tak naprawdę zacząłem od wartości. Dlaczego? To właśnie nimi kierowałem się podczas tworzenia nazwy dla mobilnej myjni parowej.

Ekologia, profesjonalizm i kompleksowa obsługa każdego klienta. Te wartości miały być przewagą nad konkurencją, ale także miały wskazać drogę rozwoju firmy w taki sposób, żeby rosła z każdym kolejnym pozyskanym klientem.


Nazwa wpadła mi do głowy podczas podróży autostradą A4 na trasie
Wrocław — Katowice.

Próbowałem wymyślić coś przy pracy przy komputerze. Każda kolejna propozycja, która pojawiła się w mojej głowie, sprawiała, że traciłem tylko czas i energię. Pewnej podróży nagle dostałem olśnienia. Nawet już nie pamiętam czy zobaczyłem coś na Billboardzie, samochodzie czy po prostu usłyszałem to w radiu. Moja narzeczona, aż się przestraszyła, jak krzyknąłem z radości.
CLEANFACTORY — to jest ta nazwa! Po przekazaniu propozycji klientowi od razu była akceptacja i zadowolenie.

Logo to połączenie ekologii i fabryki.

Nazwa CLEANFACTORY to nic innego jak fabryka czystości, nawiązanie do fabryki było takim oknem na świat w razie rozwoju firmy. Jednak przy tworzeniu logotypu chciałem, aby było nawiązanie do ekologii. Grafikowi udało się stworzyć logotyp marki CLEANFACTORY. Pokazuje on fabrykę, ale zamiast dymu wyrasta piękny liść, który miał być informacją dla klienta, że firma jest ekologiczna.

Wartości firmy są podstawą w lokalnym biznesie.

Mobilna myjnia parowa to przede wszystkim ekologiczna alternatywa dla wszelkiego rodzaju firm czyszczących. Praktycznie nie zużywa wody. Uznałem to za ogromną przewagę i chciałem, aby firma tym się chwaliła. Ponadto uczulałem klienta, aby był profesjonalny w swoich usługach. Dzięki temu klienci będą do niego wracać. Kompleksowa obsługa sprawiała, że klient miał do wyboru wiele opcji, nie chcieliśmy, aby firma zamykała się tylko na mycie samochodów.


TAK POWSTAŁA MARKA


STRONA INTERNETOWA

Pierwszym krokiem była rejestracja domeny.
Firma funkcjonująca w Szczecinie, więc udało się pozyskać lokalną domenę https://cleanfactory.szczecin.pl/.
Po dwóch latach udało się zarejestrować domenę cleanfactory.pl i dzięki temu wykorzystałem przekierowanie.

Projektowanie strony internetowej rozpocząłem wyboru systemu CMS. Oczywiście padło na WordPress.
W momencie kiedy czas był najważniejszy to wdrożenie WordPressa wydawało się najszybsze. Jeśli chodzi o hosting to wybrałem AttHost. Sam korzystam z niego już bardzo długi czas, więc mogłem z czystym sumieniem polecić go klientowi. Zaproponowałem kilka propozycji wyglądu strony. Wybraliśmy wspólny kierunek i zacząłem tworzyć content.

Dużą część projektowania strony zajęło mi stworzenie contentu. W tekstach chciałem pokazać potencjalnym klientom najważniejsze zalety i korzyści, które sprawią, że wybierze mobilną myjnię parową zamiast zwykłej myjni.

Oszczędność czasu, ekologia oraz kompleksowa obsługa. Możliwości ogromne, ponieważ to nie było tylko zwykłe mycie samochodów. CLEANFACTORY czyściła już dla klientów, którzy posiadali łodzie, materiały reklamowe, biura, maszyny. Obsługuje firmy transportowe i budowlane oraz klientów indywidualnych. Teksty na stronie mają za zadanie pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji.

Potrzeby potencjalnego klienta myjni parowej na stronie www?

Przy takich usługach jak lokalna mobilna myjnia parowa w głowie stworzyłem sobie potencjalnego klienta. Zadałem sobie pytanie, co musi znaleźć się na stronie. Najważniejszym elementem takiego biznesu według mojej opinii był cennik.
Przy takich usługach potencjalny klient w pierwszej kolejności będzie szukał, ile takie usługi kosztują.

Następnie opinie. To była moja wielka prośba do klienta.
Po każdej wykonanej usłudze mój klient prosił swoich klientów o wystawienie opinii w Google, Facebooku lub nawet mailowo.
Na samym początku działalności było to bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania, marketingu czy wiarygodności marki.
O opiniach powiem trochę więcej w sekcji Google Moja Firma.

Kolejnymi elementami strony internetowej były między innymi formularze kontaktowe, które miały nakierowywać potencjalnych klientów do wybrania numeru telefonu lub wysłania wiadomości.

Dodatkowo tworząc podstrony, zrobiliśmy galerię zdjęć, blog oraz wszelkiego rodzaju content wspomagający SEO.

Poniżej zrzut ekranu strony www.cleanfactory.pl

OPTYMALIZACJA SEO

Pozycjonowanie lokalne.

Firma CLEANFACTORY działa na terenie Szczecina i okolic.
Najważniejszym elementem optymalizacji dla wyszukiwarki było stworzenie pozycjonowania lokalnego.
Większość tekstów były tworzone właśnie ze wzmocnieniem fraz z dopiskiem Szczecin. Próbowałem zagłębić się jeszcze bardziej i szukać klientów w konkretnych dzielnicach. Z racji tego, że myjnia jest mobilna, to potencjalny klient usługę mógł mieć wykonaną pod swoim adresem.

OK, ALE JAK TO WYGLĄDA W WYSZUKIWARCE?

Posłużę się narzędziem Google Serach Console. 187 fraz, które zawierają w sobie słowo Szczecin. Kilkanaście z nich znajduje się w TOP 10. Dzięki temu szansa na wejście na stronę jest dużo większa. Dzięki odpowiedniej optymalizacji SEO jesteśmy w stanie zdobyć dużo klientów. Pamiętajcie jednak, że SEO to proces długofalowy. Im więcej czasu poświęcimy na optymalizację, tym lepsze będą wyniki. Wybrałem kilka fraz, na które wypozycjonowana jest strona i osiąga bardzo przyzwoite wyniki.

Myjnia galaxy szczecin cennik — w Szczecinie jest Galeria Handlowa Galaxy, która oferuje usługi myjni samochodowej. Dzięki stworzeniu landing page na stronie klienta udało się w dość szybkim tempie wejść na pozycję numer jeden w Google.
Takie działania sprawiły, że potencjalni klienci mogli zapoznać się z nowymi usługami mobilnej myjni parowej na lokalnym rynku i zadecydować czy tracić czas w galerii handlowej, czy jednak wybrać myjnię mobilną. Korzystający z myjni w galeriach handlowych to też klienci premium, a do takich można też zaliczyć odbiorców mobilnej myjni parowej. Podwójna korzyść!
Fraza lokalnie jest mocno wyszukiwana, gdyż Galeria Galaxy to jedna z największych galerii w Szczecinie.

Myjnia parowa szczecin — po wpisaniu tego hasła klient na pierwszym miejscu widzi mapę i na pierwszym miejscu firma CLEANFACTORY. Numer telefonu oraz link do strony. Ta fraza jest pozycjonowana od początku na głównej stronie. Zjeżdżając w dół na wyniki stron internetowych to strona cleanfactory.szczecin.pl w tym wyszukiwaniu znalazła się na trzecim miejscu. To jednak bardzo dobry wynik jak na brak jakiejkolwiek inwestycji finansowej w SEO. Ten wynik utrzymuje się od dłuższego czasu i dzięki temu cały czas klienci widzą markę CLEANFACTORY podczas wyszukiwania na tę frazę, a pozycja zwiększa szanse na kontakt.

Pranie dywanów szczecin prawobrzeże — to jedna z najciekawszych fraz. Wiadomo, że mobilna myjnia parowa to nie tylko czyszczenie samochodów. Stworzyłem landing page z pozycjonowaniem na pranie dywanów. Jednak jeszcze bardziej zagłębiłem pozycjonowanie. Szczecin jest podzielony na tzw. Lewobrzeże (centrum) oraz Prawobrzeże. Ludzie z Prawobrzeża mają do centrum ok. 15km, więc nie zawsze są chętni do wyprawy życia, żeby wyprać dywan. Mobilna myjnia parowa z dojazdem do klienta była szansą, żeby taką lukę zapełnić.
Strona generuje bardzo dobre wyniki wskaźnik CTR na poziomie 10,3%. Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Tutaj możecie zobaczyć jak wygląda landing page wykonany pod daną frazę.

Chciałbym podzielić się jeszcze jednym wynikiem, który może mieć znaczące wyniki dla SEO. Oczywiście jest to szybkość strony i jej działanie. Do tego wykorzystałem narzędzie Google PageSpeed Insights, które pokaże wyniki zoptymalizowanej przeze mnie strony. Tworząc stronę internetową na WordPressie jesteśmy w stanie sami i całkowicie za darmo uzyskać bardzo dobre wyniki w tym badaniu.
Optymalizację na stronie możemy wykonać poprzez zmniejszenie wagi obrazów na stronie lub wyczyszczenie kodu albo nawet przez regularną aktualizację systemu i wtyczek.

Wynik na komputerach stacjonarnych jest idealny, bo otrzymał aż 98/100 punktów. I taki wynik z punktu pozycjonowania też może poprawiać naszą pozycję w wynikach wyszukiwania, warto o tym pamiętać. Troszkę gorzej jest na wersjach komórkowych, ponieważ tam wynik wyszedł 75/100. Nie jest tragiczny, ale na pewno są jeszcze tutaj elementy, które należałoby poprawić.

KONFIGURACJA SOCIAL MEDIA

W Social Media obecność musi być obowiązkowa, tak mówią ludzie w branży. Jednak w naszym przypadku skupiliśmy się bardziej na pozycjonowaniu i dopracowaniu strony internetowej oraz wizytówki Google Moja Firma, która pozwoliła klientom w szybki sposób kontaktować się z firmą. Nie zapomnieliśmy o mediach społecznościowych. Zdecydowaliśmy się wraz z klientem na założenie kont w dwóch serwisach. Facebook oraz Instagram. Ważną sprawą było wypełnienie wszystkich informacji na profilach. Tak, aby był on profesjonalny i wiarygodny dla potencjalnego klienta. Kanały jednak tylko w początkowej fazie były wspierane przeze mnie. Następnie zostały przekazane klientowi do obsługi.
Warto przed założeniem kont w Social Mediach stworzyć analizę grupy docelowej. Nie warto tracić czasu i energii na kanały, które finalnie sprawią, że nie pozyskamy tam klientów. Moją radą dla klienta było również tworzenie spójnej treści na
wybranych przez nas kanałach.
Autentyczność, zaufanie i zaangażowanie sprawią, że profil takich firm ma szansę na powodzenie w mediach społecznościowych.

FACEBOOK — KONFIGURACJA PROFILU

01.

Nazwa

W nazwie nawiązałem do lokalności usługi. Klienci zapamiętują markę.

02.

Dane kontaktowe

Serwisy społecznościowe pozwalają wpisać dane. Warto wykorzystać!

03.

Linki

Nie zapomniałem o dodaniu linku do strony www. Ważny element.

04.

Opinie

Opinie klientów napędzają profile. Zależało mi bardzo na ich pozyskiwaniu.

INSTAGRAM — KONFIGURACJA PROFILU

01.

Nazwa

Tak samo jak na Facebooku, w nazwę dodałem Szczecin.

02.

Opis profilu

Warto wykorzystać miejsce i napisać parę słów o firmie.

03.

Kontakt

Dodałem numer kontaktowy oraz adres strony www.

04.

Konto profesjonalne

Warto włączyć konto profesjonalne. Możemy przeglądać statystki.

ZADBAŁEM O SPÓJNOŚĆ I WIARYGODNOŚĆ

Tworząc treści w Social Mediach dla CLEANFACTORY chciałem, aby były one spójne i przenikały się na swoich profilach. Potencjalny klient mógł łatwo kojarzyć markę. Wykorzystałem nietypowe święta na tworzenie contentu. Dzięki temu udało się dotrzeć do innych użytkowników. To jednak nie wszystko. Zależało mi na pokazaniu autentycznych zdjęć i materiałów wideo z pracy i działania myjni. Chciałem pokazać efekty prac mojego klienta, aby użytkownicy mogli na zdjęciach w Social Mediach zobaczyć wyniki. Takie posty sprawiały, że potencjalni klienci w komentarzach pytali się o wycenę usług.
I oto właśnie chodziło!

PROFIL FIRMY W GOOGLE

Dawniej Google Moja Firma. Profil w tym narzędziu to bardzo ważny element układanki. Może mieć duży wpływ na pozycjonowanie firmy. Dla firmy lokalnej ma to bardzo duże znaczenie. Dlaczego? Klienci bardzo często szukają usług właśnie przez Google i Google Maps.

Bardzo dobrze wypełniony profil. Wstawienie opisów, zdjęć, linków i godzin otwarcia. Warto dodawać posty, bo usługa daje nam takie możliwości. No i najważniejsza rzecz. Po wykonanej usłudze zaproponowanie klientom wystawienie opinii. Można poprosić w rozmowie z klientem, napisać mail lub wstawić sobie w stopkę maila. Możliwości jest wiele.

W profilu firmy mamy pełen wgląd w statystyki. Ostatni kwartał przyniósł firmie CLEANFACTORY ponad 21 tys. wyszukiwań profilu. Jeśli chodzi o wyświetlenia wizytówki w Mapach Google to całkowita liczba wynosi 35 tys. W wyszukiwarce jest to ponad 3 tys. Niestety nie mamy możliwości porównywania z poprzednim okresem, więc nie możemy w pełni analizować wyników.

OPINIE W GOOGLE, BARDZO WAŻNE LOKALNIE

Tak jak mówiłem wcześniej. Dla firmy lokalnej opinie w Google są bardzo ważne. Wielu klientów szukając usług lub produktów zaczyna poszukiwanie firm właśnie przez czytanie opinii w Google. Nasze działania związane z pisaniem do klientów oraz rozmowy właściciela CLEANFACTORY ze swoimi klientami dały dobry odzew i na internetowej wizytówce zaczęły się pojawiać opinie. Dzięki temu firma zaczęła się pojawiać w lokalnych wyszukiwaniach wyżej od innych firm. Takie działania przekuły się w korzyść, czyli coraz większą ilość kontaktu potencjalnych klientów.

Nieuczciwa opinia i kontakt z GOOGLE.

Podczas współpracy firma dostała jedną negatywną opinię, która w ogóle była niezwiązana i nieuczciwa. Dzięki odpowiedniemu wytłumaczeniu i zgłoszeniu opinii w profilu, biuro obsługi Google zaakceptowało naszą prośbę i usunęło opinię. Dlatego warto czasem dobrze argumentować, a wszystko jest do zrobienia.



Pamiętajmy, że działania marketingowe w firmach prowadzimy w sposób długofalowy. Prowadzenie firmy to bardzo długi i złożony proces. Case study firmy CLEANFACTORY pokazuje, że można stworzyć lokalną markę od zera. Warto tworzyć plany działań i odpowiednio je wdrażać, testować i modyfikować. Jeśli coś nie działa to zmieniać. Nie poddawać się i szukać rozwiązań na konkretne problemy. Wyniki przyjdą jeżeli zaangażujemy się w 100%! Jeśli udało Ci się przeczytać tekst to piękne dzięki. Postaram się tutaj regularnie dorzucać różne case study, które być może będą dla Was inspiracją. Powodzenia!

SZUKASZ ROZWIĄZANIA NA SWÓJ MARKETING?

To jest ten moment. Jeśli Twój marketing potrzebuje zmian, to napisz. Pogadamy i poszukamy rozwiązań na rozwój Twojej firmy.