LinkedIn to serwis społecznościowy dla każdego przedsiębiorcy, który skupia swoją uwagę ludzi związanych z biznesem. Jeżeli jesteś małym przedsiębiorcą to nic złego. W tym serwisie nie musisz być na najwyższym stanowisku w ogromnej korporacji, możesz prowadzić jednoosobową działalność lub być po prostu pracownikiem czy nawet dopiero zaczynać swoją karierę zawodową, bo jest tam opcja wyszukiwania dobrych pracowników. Zaczynając pracę na Linkedinie musisz przede wszystkim stworzyć swój profil i dokładnie go uzupełnić o wszystkie dane. Profil o małej ilości danych może być nieatrakcyjny dla innych użytkowników. Jeżeli będziemy na bieżąco prowadzić swój profil to będzie szansa, że wkrótce będziemy mogli wejść w ciekawe interakcje z potencjalnymi klientami lub stworzyć ciekawy biznes.

Ludzie z Twojej branży.

Kiedy udostępniasz treści na Linkedinie, staraj się zrozumieć swoich obserwujących. Wiadomo polubienia i komentarze są ważne. Spróbuj jednak wejść w interakcje z osobami komentującymi i daj się poznać. Przeanalizuj kto polubił Twój wpis i pomyśl dlaczego tak zrobił. Wymuś większe zaangażowanie na Twoim kanale i to sprawi, ze będziesz mógł odnaleźć nowych potencjalnych klientów, bo zazwyczaj są to osoby z Twojej branży, więc pewnie będą Cię dobrze rozumieć.

Rozmawiaj, nie sprzedawaj.

Wchodząc na profil konkretnej osoby na Linkedinie wiesz z kim możesz porozmawiać lub wejść w interakcje. Wiesz jakie posiada stanowisko i w jakiej firmie pracuje. Możesz wykorzystać to jako atut i spróbować porozmawiać, zazwyczaj profile są prowadzone prawdziwie, więc nie musisz się martwić, że dana osoba zajmuje się czymś innym lub profil jest prowadzony przez kogoś innego. Możesz zbadać takie osoby i z nimi porozmawiać. Tylko pamiętaj, nie sprzedawaj swojego produktu lub usługi w pierwszej wiadomości, bo możesz od razu zostać odsunięty i nie będziesz miał szans, aby porozmawiać z daną osoba, a kto wie, może na dłuższą metę będzie to Twój klient lub nawet nowy znajomy.

Będziesz bardziej widoczny.

Linkedin doskonale działa pod SEO, wspomaga działania w wyszukiwarce. Każda informacja zawarta na Twoim profilu w serwisie Linkedin może zostać ujęta przy wyszukiwaniu w Google. To właśnie wyniki z Linkedina mogą być wysoko w rankingach. Pomyśl o tym zanim aktywnie zaczniesz działać na Linkedinie, żeby założyć profil już teraz i dokładnie go wypełnić, żeby wzmocnił Twoją pozycję w sieci.

Utrzymaj relacje na wysokim poziomie.

Pomyśl, że prowadzisz biznes, który sprzedaje gadżety wspomagające gastronomię. Możesz sobie podstawić jakąkolwiek inną branżę. Na Linkedin możesz znaleźć ekspertów z danej branży. Zastanów się przez chwilkę kto jest Twoim klientem i szukaj takich osób w serwisie Linkedin. Wejdź z nimi w interakcje, nie sprzedawaj! Napisz komentarz w jego wpisach, to sprawi, że będziesz przyjazny i bardziej rozpoznawalny. Jeżeli uda Wam się nawiązać kontakt to Twoja treść będzie też inspirująca dla niego. Po pewnym czasie może być tak, że zrobicie razem biznes lub ciekawą akcję. Nie bój się rozmawiać z ludźmi, na Linkedinie bardzo często ludzie są chętni do rozmów, ponieważ jesteś tak samo zakręcony w swoim biznesie jak oni! 

Ogromna maszyna do analizy.

Linkedin to bardzo dobra platforma, która posiada ciekawe zaplecze do analityki. Ciekawą rzeczą jest to, że Twój wpis lub link udostępniony w tym serwisie możesz sprawdzić nawet o lokalizację i przez to przeanalizować z jakich rejonów wchodzą osoby obserwujące Twój profil. Wtedy będziesz mógł zaplanować jeszcze lepiej swoją treść. Pamiętaj, że LinkedIn to nie jest już platforma do robienia CV, to jest ogromny serwis społecznościowy, który posiada bardzo dużą bazę kontaktów biznesowych, które mogą Ci się przydać.

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl

Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!

Zapraszam do mojej społeczności

Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *