Jak prowadzić profil małej firmy w Social Mediach?

Samo utworzenie profili w mediach społecznościowych nie sprawi, że nagle będziesz posiadać setki klientów, którzy będą chcieli od Ciebie kupić wszystko i wszędzie. Musisz monitorować sytuację, bo może się zdarzyć, że klienci lub konkurencja zaczną wystawiać Twojej marce negatywne opinie i z czasem Twoja firma będzie źle postrzegana, a klienci nie będą jej odwiedzać. Jednak brak kont w mediach społecznościowych całkowicie wyłącza Cię z możliwości pozyskiwania nowych klientów i utrzymania kontaktu z obecnymi fanami. Obecnie jest tak, że media społecznościowe cały czas się zmieniają, a Twoja firma musi być na te zmiany przygotowana, dlatego najlepiej być na bieżąco ze zmianami w Social Mediach.

Nie czekaj – zacznij już teraz.

Im dłużej będziesz czekał tym więcej stracisz, sam mogę o tym dużo powiedzieć, bo według mojej opinii sam czekałem za długo. Bo złe logo, zły kolor, zła pogoda itp. Zawsze była jakaś wymówka. Być może teraz byłbym ze swoimi projektami już dawno w innym miejscu. Przygotuj sobie plan, gdzie chcesz publikować treści. Pomyśl na jakie media postawić, a z których zrezygnować. I to będzie dla Ciebie szansa. Nie marnuj energii na portale społecznościowe w których nie ma Twoich klientów. Uzupełnij dokładnie każdy profil, dodaj linki i adresy oraz numery kontaktowe. Opisz swoją firmę w kilku słowach, tak żeby klienci wiedzieli z kim się komunikują. Pomyśl także nad spójnością na tych wszystkich kanałach. Jeżeli masz możliwość przemyśl jak będą wyglądały Twoje przykładowe posty i zdjęcia, które będziesz udostępniać swoim fanom.

Zaplanuj treść.

Zaangażuj swojego odbiorcę. Jeżeli poprawnie zaplanujesz treść na swoich kanałach to sprawisz, że obecny i potencjalny klient nie będzie się nudził na Twoim kanale, wręcz przeciwnie. Będzie do niego wracał, czyli lajkował, komentował i udostępniał. Po prostu utożsami się z nim. Jeżeli będziesz chciał sprzedawać w każdej wiadomości to na pewno to nie wyjdzie, klienci i odbiorcy się odwrócą od Ciebie. To ważna zasada! Sprzedaż i posty związane z firmą, dane statystyczne, zdjęcia jak pracujesz lub nawet coś zabawnego od czasu do czasu należy ze sobą łączyć.

Bądź aktywny.

Możemy podzielić tę część na dwie. Pierwsza jest związana z tym, żebyś swoją aktywność przekuł na komentarze i odpowiedzi do swoich fanów lub potencjalnych klientów. Jeżeli klient jest niezadowolony lub smutny to podnieś go na duchu. Odpisz mu na komentarz lub po prostu po dziękuj. Jeśli masz mały fanpage to możesz swoich fanów traktować jak znajomych, bo tak na prawdę znasz ich wszystkich i kojarzysz z imienia i nazwiska.

Drugą aktywnością jest to, żebyś planował pisanie treści lub zdjęć na swoich mediach społecznościowych. Budując swoje miejsce w sieci musisz o tym pamiętać. Warto udostępniać treść kilka – kilkanaście razy w tygodniu. Twoi fani będą szukali i udostępniali treść, która im się podoba. Zaangażujesz ich do interakcji z Twoją marką. To czasochłonne, ale na pewno opłacalne. Odpowiadaj im jak najszybciej jak tylko możliwe, to sprawi, że będą wiedzieli, że jesteś dla nich zawsze na czas. Wiem, że może to wydaje się, że na przestrzeni czasu to będzie zajmowało Ci prawie cały dzień, ale jeśli zoptymalizujesz sobie kanały i zaplanujesz – np. raz w tygodniu całą treść to nie będziesz miał z tym żadnego problemu, a na Social Media nie stracisz całego dnia.

Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia,
Bartek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *