Piosenki na TikToku to jest bardzo ważny element aplikacji. Strasznie długo zabierałem się do napisania paru słów na ten temat. Zwykle ludzi, których TikTok bawi, mnie inspiruje. Oczywiście też bawi, żeby nie było, że wszędzie widzę reklamy, marketing i inne podobne tematy, jednak zawsze chciałbym wyciągnąć z tego coś więcej, niż tylko śmieszne kotki i pieski.

W artykule opiszę kilka viralów, które sprawiły, że muzyka wykorzystana w filmiku powróciła na listy przebojów. Odbiorcy ponownie zaczęli słuchać troszkę zapomnianych kawałków, a artyści na pewno mają z tego faktu satysfakcję. Artykuł to inspiracja dla każdego artysty. Może to jest droga do sławy i popularności?

Jeden viral na Tiktoku sprawił, że dawna piosenka na nowo stała się hitem

Znacie taki zespół jak Fleetwood Mac? Starsze pokolenie może kojarzyć, młodsze raczej nie — oczywiście nie oceniam, bo pewnie znajdą się takie osoby, które znają ten zespół pomimo młodego wieku. Zespół nagrał kilka świetnych kawałków. Jednym z nich na pewno jest utwór „Dreams” z 1977 roku! Myślę, że każdy, kto włączy sobie ten kawałek, choć na chwilę to od razu będzie kojarzył. Co ciekawe kojarzyć możecie właśnie z TikToka. Utwór zyskał nowe życie po tym jak użytkownik o cudownym nicku 420doggface208 nagrał krótki filmik jak jedzie na deskorolce i popija sok żurawinowo-malinowy właśnie do piosenki „Dreams”.

TikTok został nagrany w 2020 roku, artykuł piszę w lipcu 2023. Jednak statystyki tego filmiku są imponujące. Blisko 91 milionów odtworzeń, prawie 14 milionów polubień i ponad 135 tys. komentarzy. Wow, robi wrażenie. Jak mawia jeden z polskich Tiktokerów. Nathan Apodaca, bo tak nazywa się użytkownik 420goggface208. Zupełnie nieświadomie nagrał prosty filmik i został gwiazdą TikToka. Od razu zaczęło się robić głośno, społeczność TikToka zaczęła nagrywać trend.
Największym zaskoczeniem było dołączenie do trendu samego Micka Fleetwooda, czyli jednego z członków grupy Fleetwood Mac.

https://www.tiktok.com/@mickfleetwood/video/6879849755204259077

Liczby, które zebrał Mick na TikToku też są całkiem niezłe! Prawie 20 milionów wyświetleń, 2,7 miliona polubień i ponad 25 tys. komentarzy. Ciekawostką jest też to, że Nathan otrzymał od firmy Ocean Spray — tej produkującej sok żurawinowo-malinowy, nowy samochód, a sam CEO też nagrał TikToka w którym jedzie na desce i popija sok. Tutaj też sporo wyświetleń, bo filmik zebrał do tej pory prawie 4 miliony!

https://www.tiktok.com/@tomhayes603/video/6880575066434800902

A co z „Dreams” na Youtube?

W serwisie YouTube jest wgranych kilka wersji utworu „Dreams”. Wziąłem na tapetę utwór, który według statystyk ma największą ilość wyświetleń. Wrzucony do serwisu 19 kwietnia 2011 roku, na ten moment ponad 198 milionów wyświetleń. Chcę jednak pokazać tutaj ciekawą statystykę, która pokazuje jak skuteczny był viralowy filmik na TikToku. W serwisie Socialblade można zobaczyć historyczne statystyki kanałów na YouTube. Kanał Muzicchni przed viralem oscylował wynikiem około 400 tys. wyświetleń na tydzień.

Od kiedy viral na TikToku rozpędził się na dobre. Kolejne tygodnie biły rekordy, a pik był na poziomie prawie 3 milionów wyświetleń w tydzień! Co ciekawe, wyświetlenia wróciły do poziomu około 400 tys. tygodniowo dopiero po roku. To było naprawdę mocne uderzenie TikTokowego virala.

Wyświetlenia przed viralem.
źródło: https://socialblade.com/youtube/user/muzicchnl/monthly
Pik wyświetleń.
źródło: https://socialblade.com/youtube/user/muzicchnl/monthly

Dzięki temu trendowi piosenka „Dreams” powróciła po latach na listy przebojów i zdobyła nowe pokolenie fanów. To połączenie klasycznego utworu z przypadkowym momentem na TikToku sprawiło, że „Dreams” ponownie stała się popularna i wzbudziła zainteresowanie zarówno wśród nowych, jak i starszych słuchaczy. Efekt tego wideo był zdumiewający.
Piosenka „Dreams” znalazła się na listach 50 najczęściej odtwarzanych utworów w Spotify i Apple Music w wielu krajach.
Jednak najbardziej oszałamiającym rezultatem było wejście „Dreams” na nowo na listę Billboard Hot 100 pod numerem 21 w dniu 17 października 2020 roku. To było niesamowite osiągnięcie dla zespołu Fleetwood Mac, ponieważ od 20 lutego 1988 roku, kiedy to ich utwór „Everywhere” znajdował się na liście Hot 100 pod numerem 14, nie mieli tak wysokiej pozycji na tej liście. Piosenka „Dreams” pobiła ten wynik i wskoczyła na pozycję numer 12!

TikToku — tak, to jest vibe wschodniej europy!

Kolejnym utworem, który wystrzelił dzięki platformie TikTok to Sudno, białoruskiego zespołu Molchat Doma. Kawałek nie jest tak stary jak utwór zespołu Fleetwood, bo powstał w 2017 roku. Jednak postpunkowa grupa nie spodziewała się nagłego rozgłosu dzięki swoim kawałkom. Utwór jest związany z estetyką wschodniej europy, które razem z barwą głosu śpiewającego nadaje całości wyjątkowego hipnotycznego klimatu. Jednym z pierwszych użytkowników na TikToku był Leon Verdinsky, chłopak mieszkający w Ameryce, ale w latach młodzieńczych mieszkał w Rosji. Opublikował film z mixem zdjęć z młodości i podkładając piosenkę Sudno. Filmik od razu stał się viralem, a jego statystyki to na dzień dzisiejszy prawie 8 milionów wyświetleń i ponad 1 milion lajków. Poniżej możecie zobaczyć ten film na TikToku:

Powiew nostalgii

Oczywiście nostalgia i chęć przeniesienia się w czasie jest czymś bardzo ciekawym. To samo zauważyłem w polskich trendach, ale nie tylko muzycznych. Widać to zainteresowanie latami 70, 80 i 90 praktycznie wszędzie. Powrót stylizacji właśnie w stylu wschodniej europy i lat 90. Korzystanie z narzędzi, filtrów VHS i kreowanie siebie jak i otoczenia własnie na tamte czasy. Może to być pewnego rodzaju tęsknota ludzi za czymś, czego nie doświadczyli lub dotknęli tylko w małym, bardzo małym stopniu. Oczywiście po filmiku Leona, ruszyła fala użytkowników, którzy zaczęli wrzucać różne filmiki związane ze wschodnią Europą i zaczęli masowo podpinać kawałki zespołu Molchat Doma. Bardzo dużo ludzi wrzucało virale, które pokazywały te gorsze miejsca w miastach, w którym żyją, dzięki klimatycznej muzyce te filmy nabierały nostalgicznej magii.

https://www.tiktok.com/@snakesbreed/video/6820084499590679814

A jak poradził sobie kawałek na YouTube? Oczywiście był ogromny skok wyświetleń. Sam zespół wylądował w rankingu Billboard i zyskał rozgłos w Stanach Zjednoczonych. Na Spotify piosenka była w rankingu Global Viral 50. To było naprawdę dodanie bardzo dużej ilości paliwa dla zespołu. Znakomity przykład jak dzięki TikTokowi można zostać światową gwiazdą.
Na oficjalnym kalane zespołu Molchat Doma pik był w marcu 2021 roku, gdzie w miesiąc kanał zyskał blisko 30 milionów wyświetleń. Jednak nie jestem do końca przekonany z prawidłowości tych danych, ze względu na to, że jest też inny kanał, który wrzucał wcześniej piosenki zespołu.

Pik wyświetleń.
źródło: https://socialblade.com/
stan na 04.08.2023, źródło: https://spotify.com/

Utwory od Mariah Carey viralami na TikToku

Hmm, trudno było mi wybrać piosenkę, bo jest ich wiele, więc może wkrótce zrobię drugą część. Mariah Carey to bardzo znana artystka na całym świecie. Wydaje mi się, że swój czas świetności miała w latach 90 i roku 2000. Mimo tego jej piosenki są słuchane do tej pory. TikTok nie zapomniał, a wręcz przeciwnie. Zastanawiałem się, który utwór wybrać, bo na TikToku jest kilka viralów. Pewnie najbardziej znanym jest „all i want for christmas is you”, ale nie chciałem tego wrzucać, bo wydaje mi się to zbyt proste. Viral wraca co roku poprzez magię świąt Bożego Narodzenia. Jest też kawałek It’s a Wrap, który został viralem. I właśnie utwór Fantasy. Początkowo stwierdziłem, że będę pisał tylko Fantasy. Warto zwrócić także uwagę na utwór It’s a Wrap.

Przytoczę tutaj kilka statystyk z TikToka. Jeśli chodzi o 3 wyżej wymienione utwory. Ilość nagranych TikToków przez użytkowników.

  • All I Want for Christmas Is You — ponad 12 milionów TikToków (efekt Bożego Narodzenia)
  • It’s A Wrap — ponad 2 miliony TikToków
  • Fantasy — ponad 100 tys. TikToków.

Najpopularniejsze TikToki z udziałem mają milionowe zasięgi i znów sprawiły, że kolejne grupy odbiorców usłyszały o tych kawałkach. I jestem przekonany, że wrzucili to na swoje playlisty, a sama Maria Carey może zawdzięczać ponowny rozgłos dzięki platformie TikTok.

Odrodzenie „Fantasy” od Mariah Carey

Pozytywny nastrój dzięki Fantasy? Oczywiście! Kreatywni użytkownicy wymyślili sobie, że będą przechodzić przez pasy, drogę w rytmie piosenki i z uśmiechem na ustach, tańcząc witrać nowy dzień. Ludzie od razu pokochali ten trend i wielu z nich komentowało, że powinno być więcej takich pozytywnych ludzi na świecie.
Tak jak na filmie poniżej ponad 4 miliony wyświetleń i ponad 500 tys. polubień naprawdę dało kopa na viral.

Tak samo jak tutaj, 6 milionów i ponad 600 tys. polubień. Ten sam trend, piosenka i znów viral.

https://www.tiktok.com/@kenzo__255/video/7247179169270959387

Przeglądając materiały — pomyślałem, że warto ukłonić się jeszcze do piosenki It’s A Wrap. 2 miliony stworzonych TikToków i ogromne zasięgi tych filmów. Viral stworzony chyba przez kobiety, który miał być sensualnym tańcem lub coś w tym rodzaju. Śmieszne filmiki wygrały, a mężczyźni nagrywający do tej piosenki pokazując przy tym swoje taneczne umiejętności to wisienka na torcie! Przykładem jest pracownik hali lub magazynu, który jednym filmikem zrobił ponad 40 milinów wyświetleń i ponad 6 milionów polubień!

https://www.tiktok.com/@sellybigbelly/video/7189775563928702210

Wiadomo, że na YouTube Mariah Carey to są ogromne wyświetlenia.
Jednak też widać tutaj bardzo dużą moc TikToka i tego, że jej utwory są mocno viralowe w serwisie.
Przypominam, że piosenka Fantasy jest z roku 1995, a It’s A Wrap z roku 2009. Można powiedzieć, że wiele osób, które robi filmiki na TikToku do tych trendów to w momencie powstawania tych piosenek były bardzo młode lub jak w przypadku Fantasy mogło ich nawet nie być jeszcze na świecie. Tak Mariah Carey zdobyła nowych, młodych fanów!

Wzrost wyświetleń piosenek Mariah Carey na YouTube dzięki TikTokowi

To jest imponująca liczba! Przed marcem 2021 roku wyniki na kanale Mariah Carey były na poziomie 400 tys. miesięcznie. Jednak w marcu 2021 roku liczba miesięcznych wyświetleń filmów urosła do 5 miliardów! I to nie był efekt jakiegoś super nowego albumu. Po prostu zaczęły się pojawiać trendy i virale na TikToku. Oczywiście później ta liczba spadła, jednak do dziś utrzymuje się na poziomie 60-70 milionów wyświetleń miesięcznie. Wiadomo, oprócz grudnia gdzie wszyscy zaczynają słuchać świątecznych piosnek. Naprawdę potencjał TikToka jest ogromny!

źródło: https://socialblade.com/

Spotify, w 10 popularnych piosenkach na profilu Mariah znajduje się Fantasy i Its’ A Wrap. Bardzo możliwe, że to jest efekt TikToka.

stan na 04.08.2023, źródło: https://spotify.com/

Nowi, starzy słuchacze na TikToku

Fenomen takich aplikacji jak TikTok sprawił, że muzyka jest bardzo ważna dla ich użytkowników. Pokazał też, że muzyka jest ponad czasowa i wystarczy stworzyć coś kreatywnego i naturalnego, a pozwoli to na nieograniczone możliwości. Utwory, które pamiętają nasi rodzice lub dziadkowie wracają i młode pokolenie wrzuca je na swoje playlisty Spotify. Jeżeli to ja byłbym w miejscu takiego zespołu jak Fleetwood Mac, to skakałbym z radości. Nie z powodu nagłych przypływów finansowych, bo pewnie takie się pojawiły, ale właśnie z tego, że moją twórczość poznaje nowe pokolenie. Starsze pokolenie natomiast może wrócić i zanurzyć się w nostalgii przy kawałkach, które kiedyś na co dzień słuchali.

Ja jako słuchacz dzięki aplikacji TikTok odkryłem już bardzo dużo ciekawych kawałków! Jeśli masz ochotę to zapraszam Cię do mojego newslettera w którym co jakiś czas będę podsyłał muzyczne inspiracje, więc nie musisz godzinami siedzieć na TikToku, bo ja wybiorę te najlepsze i podeślę na Twoją skrzynkę odbiorczą!

Gwiazdy światowego formatu na pewno mają łatwiej w pozyskiwaniu nowych, starych odbiorców. Jednak TikTok to nie tylko stare piosenki. To ogromna ilość młodych talentów, pasjonatów i niszowej muzyki. Młodzi artyści mają ogromny wachlarz możliwości i nie potrzebują wielkich wytwórni do zaprezentowania swoich umiejętności.

Piosenki na TikToku. Podsumowanie

TikTok, dzięki swojej ogromnej popularności, stał się platformą, która nie tylko bawi i inspiruje, ale również odświeża klasyczne utwory i wprowadza je na nowo na szczyty list przebojów.
Przykłady piosenek od Fleetwood Mac czy Mariah Carey pokazują, że dzięki kreatywności i naturalności użytkowników, dawne piosenki znów zdobywają serca słuchaczy na całym świecie.
Dla artystów takie odrodzenie utworów może być ogromnym źródłem satysfakcji. Muzyka, która kiedyś miała swoje pięć minut, dzięki TikTokowi, ponownie trafia na listy przebojów i zdobywa nowe pokolenie fanów.

To ciekawe, że dzięki tej aplikacji odkrywamy także utwory, które były popularne zanim się urodziliśmy.
Fenomen TikToka pokazuje, że muzyka jest ponadczasowa i ma ogromny potencjał przetrwania w kolejnych pokoleniach. Artystom, którzy chcieliby wykorzystać tę platformę, otwiera to nieograniczone możliwości dotarcia do nowych odbiorców.
TikTok pokazuje, że muzyka to kultura, która łączy ludzi na całym świecie. Dzięki tej aplikacji odkrywamy nowe brzmienia, tworzymy wspólne trendy i cieszymy się muzycznymi inspiracjami. Zwiększenie i pozyskanie nowych odbiorców to też potencjalne współprace reklamowe.
O wykorzystaniu muzyki w promocji firmy pisałem tutaj.

Podsumowując, TikTok przyczynił się do ożywienia starych utworów i zdobycia nowych słuchaczy. To aplikacja, która zrewolucjonizowała sposób, w jaki odkrywamy i dzielimy się muzyką. Daje artystom szansę na wyjście poza tradycyjne ramy i eksponuje ich twórczość na globalnym rynku. Dla słuchaczy jest źródłem niekończącej się muzycznej przygody. Dlatego warto być częścią tego wspaniałego muzycznego świata na TikToku i czerpać z niego inspirację na co dzień.

Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia,
Bartek

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań w marketingu razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl
Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *