Jak wykorzystać linkedin do twojego biznesu?

poznaj dlaczego warto być w biznesowej społeczności

Linkedin to serwis dla każdego przedsiębiorcy

LinkedIn to serwis społecznościowy, który skupia swoją uwagę ludzi związanych z biznesem. I nie martw się na starcie jeżeli jesteś małym przedsiębiorcą. W tym serwisie nie musisz być na najwyższym stanowisku w ogromnej korporacji, możesz prowadzić jednoosobową działalność lub być po prostu pracownikiem czy nawet dopiero zaczynać swoją karierę zawodową, bo jest tam opcja wyszukiwania dobrych pracowników. Zaczynając pracę na Linkedinie musisz przede wszystkim stworzyć swój profil i dokładnie go uzupełnić o wszystkie dane. Profil o małej ilości danych może być nieatrakcyjny dla innych użytkowników. Jeżeli będziemy na bieżąco prowadzić swój profil to będzie szansa, że wkrótce będziemy mogli wejść w ciekawe interakcje z potencjalnymi klientami lub stworzyć ciekawy biznes. Przedstawiam listę rzeczy, które możesz wykorzystać na Linkedinie, aby wzmocnić swój biznes.

ludzie z twojej branży

Kiedy udostępniasz treści na Linkedinie, staraj się zrozumieć swoich obserwujących. Wiadomo polubienia i komentarze są ważne. Spróbuj jednak wejść w interakcje z osobami komentującymi i daj się poznać. Przeanalizuj kto polubił Twój wpis i pomyśl dlaczego tak zrobił. Wymuś większe zaangażowanie na Twoim kanale i to sprawi, ze będziesz mógł odnaleźć nowych potencjalnych klientów.

rozmawiaj, nie sprzedawaj

Wchodząc na profil konkretnej osoby na Linkedinie wiesz z kim możesz porozmawiać lub wejść w interakcje. Wiesz jakie posiada stanowisko i w jakiej firmie pracuje. Możesz wykorzystać to jako atut i spróbować porozmawiać, zazwyczaj profile są prowadzone bardzo konkretnie, więc nie musisz się martwić, że dana osoba zajmuje się czymś innym. Możesz zbadać osoby i z nimi porozmawiać. Tylko pamiętaj, nie sprzedawaj swojego produktu lub usługi w pierwszej wiadomości, bo możesz od razu zostać odsunięty i nie będziesz miał szans, aby porozmawiać z daną osoba, a kto wie, może na dłuższą metę będzie to Twój klient.

będziesz bardziej widoczny

Linkedin doskonale działa w SEO, wspomaga działania w wyszukiwarce Google. Każda informacja zawarta na Twoim profilu w serwisie Linkedin to przy wyszukiwaniu w Google to właśnie wyniki z Linkedina mogą być wysoko w rankingach. Pomyśl o tym zanim aktywnie zaczniesz działać na Linkedinie, żeby założyć profil już teraz i dokładnie go wypełnić, żeby wzmocnił Twoją pozycję w sieci.

utrzymaj relacje na wysokim poziomie

Pomyśl, że prowadzisz biznes, który sprzedaje gadżety wspomagające gastronomię. Możesz sobie podstawić jakąkolwiek branżę. Na Linkedin możesz znaleźć ekspertów z danej branży. Pomyśl przez chwilkę kto jest Twoim klientem i szukaj takich osób w serwisie Linkedin. Wejdź z nimi w interakcje, nie sprzedawaj! Napisz komentarz w jego wpisach, to sprawi, że będziesz przyjazny i bardziej rozpoznawalny. Jeżeli uda Wam się nawiązać kontakt to Twoja treść będzie też inspirująca dla niego. Po pewnym czasie może być tak, że zrobicie razem biznes lub ciekawą akcję. Nie bój się rozmawiać z ludźmi, na Linkedinie bardzo często ludzie są chętni do rozmów, ponieważ jesteś tak samo zakręcony w swoim biznesie jak oni! 

ogromna maszyna do analizy

Linkedin to bardzo dobra platforma, która posiada ciekawe zaplecze do analityki. Ciekawą rzeczą jest to, że Twój wpis lub link udostępniony w tym serwisie możesz sprawdzić nawet o lokalizację i przez to przeanalizować z jakich rejonów wchodzą osoby obserwujące Twój profil. Wtedy będziesz mógł zaplanować jeszcze lepiej swoją treść. Pamiętaj, że LinkedIn to nie jest już platforma do robienia CV, to jest ogromny serwis społecznościowy, który posiada bardzo dużą bazę kontaktów biznesowych, które mogą Ci się przydać.

Może warto założyć konto na LinkedIn? Stworzymy i zaplanujemy Twój marketing w oparciu o LinkedIn.

nasze inne ciekawe teksty

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#mediaprasówka 17-21.06.2019   czyli wakacyjne kampanie#mediaprasówka #7WOW! To już siódma MEDIAPRASÓWKA! W niej rozpoczynające się wakacje a wraz z nimi nowe kampanie, nie tylko społeczne, również takie, które promują nowe oferty i ciekawe produkty. Poza...

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#mediaprasówka 10-14.06.2019   czyli coraz więcej w mobile#mediaprasówka #6Nowinki od YouTub'a oraz Linkedin'a. Messneger testuje też kolejną ciekawą innowację, która może podbić nasze serca. Ponadto coraz więcej korzystamy z mobile, co było do przewidzenia. Z...

#mediaprasówka: 03-07.06.2019

#mediaprasówka: 03-07.06.2019

#mediaprasówka 03-07.06.2019   czyli olx bije wszystkich#mediaprasówka #5Początek czerwca ciekawy i chyba nikt na razie nie planuje wakacji. Najwięksi giganci z każdej branży coraz większy nacisk w swoich kampaniach kładą na ekologię. Dużo ciekawych akcji...