Uwaga! Zanim przeczytasz artykuł Jak wystawiać produkty na Vinted.
Jest już dostępny raport SPRZEDAŻ ONLINE ODZIEŻY UŻYWANEJ RAPORT 2024! Serdecznie zapraszam do pobrania darmowego raportu na temat konsumentów oraz sprzedawców na platformach sprzedażowych typu Vinted.

Odkryj tajemnice skutecznej sprzedaży na Vinted

Każdy, kto próbował sprzedawać coś na Vinted, wie, jak wystawiać na Vinted. To przecież wydaje się banalnie proste. Z samą aplikacją Vinted poznałem się już kilka lat temu. Moją największą zdobyczą było kupno żółtej kurtki! Takiej, jaką nosił Jonas w serialu Dark. Możecie sprawdzić na moim Instagramie, bo tam jest kilka fotek właśnie w tej kurtce. Później zdecydowałem się na bycie sprzedawcą, oczywiście sprzedaję rzeczy z mojej szafy, za totalne grosze. Pieniądze zarobione przeznaczam na jedzenie lub zakup innego vintage produktu z Vinted. Jednak ten artykuł nie jest o mojej historii.

Tworząc ankietę o Vinted, zagłębiłem się w społeczność osób korzystających z tej aplikacji. Ilość osób, które na co dzień korzystają, jest bardzo duża! Co ciekawe nie każdy użytkownik to osoba, która czyści szafę. Są różne style prowadzenia działalności na Vinted. Od mam sprzedających ciuszki po swoich pociechach, po ludzi, którzy biegają po second-handach i szukają perełek, a następnie je sprzedają. Każdy z nich prowadzi swego rodzaju działalność. Mniejszą lub większą, bez znaczenia.

Aplikacja Vinted ma ponad 50 milionów pobrań w Google Play. Można sobie pomyśleć o skali. O tym jak duży jest to biznes i na pewno są osoby, które żyją tylko z Vinted. Sama aplikacja pozwala na wypłaty już od 1 zł, więc zarobek wydaje się dość prosty. Jednak nie jest to takie łatwe, ponieważ trzeba się wybić w tłumie. Jak wszędzie. Platforma Vinted umożliwia indywidualnym sprzedawcom dotarcie do szerokiego grona potencjalnych kupujących. Jednak w tłumie ofert, aby skutecznie sprzedać swoje ubrania, konieczne jest zastosowanie odpowiednich strategii. Zapraszam do krótkiego przewodnika, który może Wam pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

Doskonałe zdjęcia na Vinted jako klucz do sukcesu

Mówi się, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. I coś w tym jest, bo ekspozycja produktów na zdjęciach to kluczowy element skutecznej sprzedaży na Vinted. Oczywiście ta zasada nie ogranicza się tylko do tego portalu. Tak naprawdę można to wykorzystać wszędzie.
Prowadzisz swój sklep internetowy? Pamiętaj o zdjęciach! Oto kilka wskazówek dotyczących fotografii produktów:

Pamiętaj o oświetleniu przy wystawianiu na Vinted

Korzystaj z naturalnego światła lub jasnego sztucznego oświetlenia, aby dokładnie przedstawić kolory i detale ubrań. Oświetlenie podczas robienia zdjęć jest jedną z najważniejszych rzeczy na Vinted. Zadbaj o ten element. To może bardzo pomóc w sprzedaży Twoich produktów.

Jakość i wady, a wystawianie na Vinted

Pokaż na zdjęciach, jaki jest skład produktu, zrób zdjęcie metki. Jeśli Twój produkt ma jakieś wady, to też to pokaż. Bądź transparentna/y. Pokazuj wszystkie niedoskonałości, to zmniejszy ilość zapytań. Dzięki temu nie marnujesz swojego cennego czasu. Dobrym sposobem jest też napisanie na zdjęciu, z jakiego składu jest ubranie. Może to sprawić, że osoby, które szukają produktów z danym składem, skuszą się na Twoją ofertę.

Różne kąty

Pokaż produkt z różnych perspektyw, aby potencjalni kupujący mieli pełen obraz te go, co oferujesz. W razie potrzeby podeślij inne zdjęcia do potencjalnego klienta. Pamiętaj o dobrej jakości i detalach. Im więcej różnych ujęć tym lepiej.

Czystość i porządek

Zadbaj o estetyczne tło zdjęć. Zdarza się, że osoby sprzedające profesjonalnie, tworzą specjalne aranżacje produktów. Wykorzystują inne elementy w postaci kwiatów i innych dodatków. Jeśli jednak nie masz na to czasu, to chociaż zadbaj o pokazanie produktu, który nie będzie krwawił Waszych oczu.

Przykładowe ułożenie zdjęcia na Vinted

Stwórz stylizacje

Jeśli jesteś na tyle odważna/y i robisz zdjęcia produktów ubranych na sobie. To spróbuj stworzyć ciekawe stylizacje, które będą inspiracją dla kupujących. Może to być szansa na większy zakup. Kupujący lubią widzieć ubrania na ludziach, wtedy łatwiej jest im podjąć decyzje.

Opisy, które przyciągają uwagę

Opis produktu to drugi istotny element skutecznej sprzedaży. Kupujący często szukają informacji dodatkowych, które pomogą im podjąć decyzję. Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia atrakcyjnych opisów. Pamiętaj, żeby nie okłamywać potencjalnych kupujących.

Opis szczegółowy

Przedstaw wszystkie istotne informacje, takie jak marka, rozmiar, stan ubrania, materiał. Przyśpiesz proces sprzedaży i zrób dokładne pomiary produktów. Często kupujący pytają o dokładne wymiary.

Historia ubrania

Podziel się historią lub anegdotą związaną z ubraniem, co może sprawić, że produkt stanie się bardziej atrakcyjny dla kupującego. Jeśli produkt jest w stylu np. vintage. To warto zaproponować, do jakich stylizacji użyć produkty.

Unikalne cechy

Podkreśl unikalne cechy produktu, które wyróżniają go spośród innych ofert na platformie. Jeśli produkt jest wykonany z bardzo dobrej jakości to koniecznie o tym napisać.

Psychologiczne aspekty decyzji zakupowych

Warto zrozumieć, że decyzje zakupowe są często silnie zakorzenione w psychologii kupującego. Dlatego warto mieć na uwadze rzeczy, które wpływają na takie zakupy. Jeśli dobrze przemyślimy strategię cenową i do tego wykorzystamy dostępne narzędzia. To z pewnością będzie szansa na stworzenie przewagi nad innymi profilami w Vinted.

Uzasadniona cena

Kupujący czują się bardziej skłonni do zakupu, gdy cena wydaje się uzasadniona. Oceń cenę produktu i nie wystawaj zbyt drogo lub zbyt tanio. W takich sytuacjach klient może wyczuwać problemy.

Pozwalaj negocjować

Jeśli kupujący zaproponuje cenę, nie musisz akceptować od razu. Jednak możesz zejść trochę z aktualnej ceny. Jeśli zejdziesz z ceny. To kupujący może dzięki temu poczuć się doceniony. Psychologiczne zagranie może sprawić, że produkt zostanie szybko sprzedany. A czasem obniżka mnie musi być wysoka.

Wykorzystaj możliwości aplikacji

Wykorzystaj możliwości aplikacji — twórz rabaty za zakup więcej niż jeden produkt. Jeśli Twoja szafa na Vinted ma sporo ciekawych rzeczy. Kupujący będą chcieli kupić więcej. Wykorzystanie opcji rabatów jest doskonałą okazją do większej sprzedaży

Brak presji

Rozmawiaj i nie naciskaj. Próbuj delikatnie wpłynąć na sprzedaż, ale nie atakuj. Jeśli ktoś zrezygnuje, to grzecznie podziękuj i zaproś do powrotu lub do sprawdzenia innych rzeczy z Twojej szafy. Dziś zrezygnował z zakupu, jutro może wrócić i kupić. Nie warto palić mostów.

Opinie i recenzje

Zbieraj pozytywne recenzje. Po sprzedaży produktu podziękuj i poproś o wystawienie ciekawej opinii! Dzięki temu Twój profil będzie pozytywnie postrzegany przez nowych kupujących.

Wiarygodność

Bądź wiarygodna/y To klucz do bycia dobrym sprzedawcą na Vinted. Wiarygodność sprawia, że klienci chętnie kupują Twoje produkty. W opisach nie pisz rzeczy, które są nieprawdziwe. W zdjęciach nie maskuj wad produktu.

Wyróżnij się

Bądź kreatywna/y Przykładem może być wrzucenie karteczki do paczki z podziękowaniem. Pewnie nie raz widzieliście w trakcie zakupów w sklepie internetowym, gdzie do paczki jest wrzucona kartka z napisem „dziękuję”. Wrzuć kilka cukierków do swojej paczki. To zawsze miły gest dla kupujących. Nie zamykaj się i szukaj ciekawych rozwiązań.

Nie ignoruj

Staraj się odpisywać szybko i rzeczowo. Dostosuj się do kupującego i idź mu na rękę. Jeśli ma dp Ciebie pytania to odpowiadaj. Rozmawiaj. To zwiększy szansę na sprzedaż.

Jak wystawiać na Vinted? Podsumowanie

Skuteczna sprzedaż na Vinted wymaga umiejętnego połączenia doskonałych zdjęć, atrakcyjnych opisów i zrozumienia psychologii kupujących. Dbając o te elementy, sprzedawcy mogą zwiększyć szanse na przyciągnięcie uwagi i finalnie udaną transakcję. Powodzenia w sprzedaży!

Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia,
Bartek

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl

Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!

Zapraszam do mojej społeczności

Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *