Jakie kanały marketingowe rozwiną Twój biznes?

proste zasady które zaowocują!

Zakochaj się w swoich treściach na 100%

Prowadząc własny biznes można się pomylić wiele razy. Sam też popełniłem ich wiele. Jednym z nich było to, że za bardzo zwlekałem ze wszystkim. Gdy tworzysz treści w Internecie to jest bardzo fajna sprawa, ale pamiętaj możesz robić super treści, ale bez odpowiedniej strategii i doboru odpowiednich kanałów marketingowych, nie będziesz docierać do większego grona odbiorców. To jest ten czas, żebyś zobaczył jakie kanały można stosować do rozprowadzenia treści w Internecie.

zaufanie podstawą do tworzenia zasięgu

To jest i będzie coraz większym narzędziem w przyszłości. Kanał to zaufanie klienta, Twojego odbiorcy. Każdy kto będzie odwiedzał Twój sklep internetowy lub stronę Twojej firmy będzie potrzebował zaufania. 100% zaufania będzie gwarantować, że ludzie wrócą do Ciebie. Ciekawą książkę na ten temat napisał Michał Szafrański. Zaufanie czyli waluta przyszłości. Co składa się na zaufanie? Popatrz na obsługę klienta w Twojej firmie. Dopracuj swój produkt lub usługę, spytaj się swojego odbiorcy co on potrzebuje i zrób to dla niego, no bo przecież po to tworzysz ten produkt lub usługę. Dla klienta, a nie dla siebie.

a może podcast?

Słuchanie podcastów od jakiegoś czasu idzie do przodu w coraz wyższym tempie. Coraz więcej słuchamy. Na pewno jest to spowodowane tym, że nie musimy skupiać na tym 100% uwagi. Tak jak np. na YouTubie, gdy musimy cały czas być skierowani na ekran monitora lub smartfona, żeby obejrzeć film. W Podcascie jest inaczej. Tam liczy się głos i treść. Jeżeli jesteś na tyle odważny i masz chęć założyć podcast to działaj! Obmyśl plan, być może będziesz swego rodzaju ekspertem w swojej branży, a ludzie zaczną Cie słuchać co przełoży się na wzrost zaufania i wzrost klientów. Wiadomo nie każdy jest stworzony do robienia treści głosowych, ale nikt nie powiedział, że to nie pasuje do Ciebie. Możesz prowadzić ciekawe porady w swoim podcascie, zapraszać ludzi z którymi współpracujesz i dzielić się wiedzą z innymi. Nie ma znaczenia czy sprzedajesz warzywa albo prowadzisz usługi marketingowe lub jesteś urzędnikiem. Każdy może mieć podcast i ciekawie opowiadać o swoim zajęciu, biznesie lub produkcie. 

mail jest ponadczasowy

Dokładnie! Chyba wszyscy to słyszeliśmy, że mail i wiadomość mailowa już dawno powinna pójść w odstawkę. No tak, przecież jest Messenger, WhatsApp. Pełno narzędzi do komunikacji wokół nas. Możemy komunikować się w firmie lub pomiędzy firmami, prywatnie i grupami. To wszystko nic nie daje, bo mail wciąż jest bardzo ważną funkcją wśród kanału komunikacji. Choć nie lubię kanału komunikacji jakim jest rozmowa telefoniczna to zdarza mi się czasami rozmawiać bardzo dużo z klientami, ale zawsze ta rozmowa sprowadza się do jednego. “Wyślesz mi to na maila, sprawdzę później” albo “To w skrócie proszę mi podesłać naszą rozmowę na maila”. Dokładnie to jest to, mail raczej nie zginie, a będzie dalej się rozwijał. Możesz komunikować się indywidualnie ze swoimi potencjalnymi klientami. Pisać do nich ciekawe maile zachęcające do sprzedaży. Można stworzyć newsletter i regularnie zbierać swoich użytkowników i podsyłać im ciekawe materiały lub informacje o Twojej firmie. Jeżeli dostaną wiadomość na skrzynkę mailową, czują się wyróżnieni, że to właśnie oni są w grupie subskrybentów i jeżeli będziesz dostarczał ciekawe i zachęcające treści to na pewno większość z nich kliknie w Twoją wiadomość.

jednak social media

Pomimo tego, że każdy jest w mediach społecznościowych to nie zawsze możemy trafić do tych których chcemy. Jednak przy dobrym zaangażowaniu i regularnym prowadzeniu swoich profili społecznościowych można zbudować całkiem nieźle współgrającą społeczność. Social Media sprawiły, że my ludzie nie możemy się bez nich obejść. W dobie smartfonów są z nami wszędzie, a my mamy poczucie, że musimy….musimy tam być i sprawdzać co się dzieje. Pamiętaj o mediach społecznościowych, ale prowadź je z głową i nie wrzucaj tylko bezsensownych linków. Opublikuj film, wrzuć ciekawe zdjęcie. Rozejrzyj się co się dzieje w Twojej firmie i na pewno znajdziesz coś ciekawego do wrzucenia w media społecznościowe.

pozycjonowanie jako długofalowe działania

Wyszukiwarka Google jest z nami już od bardzo dawna i raczej nie zmieni się to szybko. Warto inwestować czas w content marketing na swojej stronie internetowej. W połączeniu z dobrą optymalizacją na stronie na dłuższą metę to będzie Twój bardzo dobry kanał komunikacji. Wszyscy Twoi potencjalni klienci na pewno szukają informacji w Internecie. Musisz tylko sprawić, żeby tam być. Pisz treści na swojej stronie. Musisz ich zainteresować wtedy coraz więcej użytkowników wejdzie na Twoją stronę. Możesz stworzyć blog oparty na Twoich zainteresowaniach i pasji. Jeżeli Twoją pasją jest Twój biznes to super. Powiedz o tym swoim klientom. Nie zniechęcaj się, bo pozycjonowanie to długa droga do sukcesu. Jeżeli będziesz stale pielęgnował swoją markę i stronę to z czasem zobaczysz efekty swojej pracy.

Porozmawiajmy o Twoich kanałach marketingowych. Może czas je zmienić?

nasze inne ciekawe teksty

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#mediaprasówka 17-21.06.2019   czyli wakacyjne kampanie#mediaprasówka #7WOW! To już siódma MEDIAPRASÓWKA! W niej rozpoczynające się wakacje a wraz z nimi nowe kampanie, nie tylko społeczne, również takie, które promują nowe oferty i ciekawe produkty. Poza...

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#mediaprasówka 10-14.06.2019   czyli coraz więcej w mobile#mediaprasówka #6Nowinki od YouTub'a oraz Linkedin'a. Messneger testuje też kolejną ciekawą innowację, która może podbić nasze serca. Ponadto coraz więcej korzystamy z mobile, co było do przewidzenia. Z...

Jak wykorzystać Linkedin do Twojego biznesu?

Jak wykorzystać Linkedin do Twojego biznesu?

Jak wykorzystać linkedin do twojego biznesu? poznaj dlaczego warto być w biznesowej społecznościLinkedin to serwis dla każdego przedsiębiorcyLinkedIn to serwis społecznościowy, który skupia swoją uwagę ludzi związanych z biznesem. I nie martw się na starcie jeżeli...