Na co dzień każdy z nas korzysta z wielu narzędzi. W normalnym języku nazywamy je po prostu aplikacjami. Choć te aplikacje różnią się między sobą. Część z nich jest aplikacjami webowymi, czyli takimi, które można włączyć na komputerze i na nich pracować. Są też takie aplikacje, z których możemy korzystać tylko na smartfonie.

Chciałbym przedstawić Wam moją listę aplikacji, którą wykorzystuje do pracy nad blogiem i nie tylko. Bardzo lubię korzystać z aplikacji i staram się mieć to wszystko poukładane. Proces jest bardzo trudny. Wydaje mi się, że to poukładanie swojej pracy połączona z determinacją sprawi, że blog będzie się rozwijał szybciej. Jednak w tym najtrudniejszym kroku pomóc mogą właśnie aplikacje.

Warto jednak mieć na uwadze ilość tych aplikacji. Zbyt duża ilość może sprawić, że będziemy czuli się zagubieni. Ja swoją listę zoptymalizowałem. W artykule chciałbym podzielić się z Wami moją autostradą do efektywnej pracy w marketingu, ale nie tylko — zestawem narzędzi, które wykorzystuję każdego dnia. To narzędzia, które przekształcają moje myśli na wykonaną pracę i pomagają osiągnąć cele marketingowe. Gotowi? Zaczynamy!

Notejoy, narzędzie do notatek

Notejoy to aplikacja, z której można korzystać zarówno w telefonie jak i w przeglądarce internetowej. Początkowo korzystałem z Evernote. Jednak Notejoy jest dla mnie bardziej przejrzysty. Stąd moja decyzja o zmianie.

W aplikacji mam stworzone różne notatki, które są kategoriami. Prowadzę terminarz do napisania swoich artykułów. Mam stworzone drafty artykułów. W każdym takim drafcie dane artykułu zapisuję pomysły, reserach, linki itp. W draftach też finalnie piszę artykuł, który później przenoszę do WordPressa. Zapisuję tutaj pomysły na tematy i artykuły. Kolejna kategoria to pomysły działań w social mediach. Przygotowuję się do działań w mediach społecznościowych, chciałbym stworzyć spójną strategię i wybrać odpowiednie media. Jednak na ten moment prowadzę reserach i wrzucam właśnie w tę kategorię inspiracje, koncepcje, plany i pomysły, które później wykorzystam do stworzenia strategii mojego działania w social mediach.

Ostatnią kategorią jest draft na moje felietony, które piszę w cyklu dwutygodniowym. Aplikacja jest dla mnie bardzo pomocna, potrafi organizować mi myśli i jest bardzo łatwa w dostępie. Mogę zapisywać różne rzeczy niezależnie od miejsca i czasu.

Link do aplikacji: https://notejoy.com/

Evernote to notatnik kompletny

Evernote to moje drugie narzędzie do notatek, ale używam go chyba tylko z sentymentu. Jest to narzędzie, które jest bardziej popularne niż Notejoy. Ja sam częściej korzystam z Notejoy, nie sposób pominąć Evernote w zestawieniu.

Evernote oferuje wiele funkcji do tworzenia i zarządzania notatkami. Choć z różnych powodów bardziej przekonałem się do Notejoy, warto podkreślić, że Evernote jest nadal jednym z liderów w dziedzinie notatek cyfrowych. Przechowuję w nim różnorodne notatki. Także prywatne.

Jestem fanem aplikacji i lubię testować do momentu kiedy między mną a daną aplikacją kliknie i nie będę odczuwał dyskomfortu przy jej używaniu.

Dla osób, które z przyzwyczajenia lub z innego powodu wybierają Evernote, to wciąż solidna opcja do przechowywania i zarządzania notatkami. Choć aktualnie bardziej przekonuje mnie Notejoy, nie można zapominać o potencjale Evernote w pracy nad długoterminowymi projektami.

Link do aplikacji: Evernote

Trello do rozwoju projektów blogowych

Trello to narzędzie, które wykorzystuję do zadań, ale także do poukładania mojej blogowej strategii. Stosuję je do zarządzania projektami, tworzenia harmonogramów. Mam tam pomysły na artykuły. Dodatkowo zapisuje wszelkiego rodzaje linki i artykuły, które mogą być przydatne i które będę mógł wykorzystać. Cały blog na Trello jest podzielony na sekcje i dzięki temu mogę łatwo pracować nad daną częścią bloga i rozpisywać sobie kroki. Jego interfejs oparty na kartach sprawia, że przenoszenie zadań z kolumny do kolumny jest intuicyjne i przyjemne.

Z każdym projektem tworzę osobną tablicę, na której tworzę karty z zadaniami. Każda karta może zawierać opis, terminy, załączniki i listę kontrolną, co ułatwia śledzenie postępu projektu. To narzędzie jest kluczowe w mojej pracy, aby zachować kontrolę nad pracą nad blogiem. Tym bardziej że blog to nie tylko pisanie artykułów, ale dużo pracy i organizacji pewnych procesów. Od konfiguracji systemu, SEO aż po marketing, na monetyzacji kończąc.

Link do aplikacji: Trello

Notion narzędzie do planowania zadań

Notion to narzędzie wszechstronne i bardzo przydatne do wykorzystania w każdej branży. Jest sercem mojego systemu zarządzania informacjami. Wykorzystuję je do tworzenia baz wiedzy, śledzenia celów i organizowania projektów. Dzięki modularnej strukturze Notion pozwala mi dostosować je do różnych potrzeb i zadań. Spisuję tam kroki, które można wykorzystać do pracy przy kolejnych projektach. Zapisuję notatki ze spotkań.

Tworzę w Notion dedykowane przestrzenie do projektów, planów treści, list zadań. Mogę zapisywać pomysły, notatki i inspiracje, a także tworzyć kalendarze, bazy danych i tabele do analiz danych. Jest to prawdziwe centrum informacji i planowania. Być może w przyszłości wykorzystam Notion do stworzenia czegoś w rodzaju Wikipedii lub będzie wsparciem do Centrum Ankietowego, które tworzę.

Link do aplikacji: Notion

Kalendarz Google jednak niezastąpiony

Zawsze byłem sceptyczny do używania kalendarza. Jednak w momencie mojej pracy w Netto. Google Kalendarz to jedna z najbardziej wykorzystywanych aplikacji. Ustawiam sobie tutaj zarówno zadania cykliczne, które muszę wykonać w jakimś określonym czasie, ale także te, które muszę wykonać w danym dniu jak i konkretnej godzinie. Zapisuję sobie tak zwane deadline. Dzięki temu wszystkie zadania robię na czas. Poza tym w kalendarzu zapisuję sobie krótkie notatki lub błahe tematy, żeby po prostu o nich nie zapomnieć. Kalendarza wykorzystuję także do zapisywania prywatnych zadań i obowiązków. Ciekawą opcją jest po zapisie na szkolenie lub webinar. Mogę bezpośrednio wrzucić sobie w kalendarz. Od razu w kalendarzu mam link i bezpośredni dostęp do danego wydarzenia. Pomaga mi w efektywnym zarządzaniu czasem.

Link do aplikacji: Google Kalendarz

ChatGPT narzędzie do researchu

Sztuczna inteligencja to przyszłość. Tak przynajmniej mówią fanatycy AI. Ma ogromne znaczenie w marketingu, a ChatGPT to narzędzie, które pomaga mi np. w researchu. Wiadomo, że wszystkie rzeczy, które generuje nam sztuczna inteligencja, warta jest sprawdzenia i weryfikacji. Nie możemy zakładać, że wszystko, co wyrzuci ChatGPT będzie prawdziwe. Nawet jeśli według nas napiszemy idealny prompt. Jednak wykorzystanie ChatGPT do pracy nad blogiem jest bardzo przydatne i warto testować sobie różne narzędzia AI. Aplikację można wykorzystać zarówno w przeglądarce jak i w smartfonie.

Link do aplikacji: ChatGPT

Adobe Lightroom do edycji foto

Grafika ma ogromne znaczenie w marketingu, a Adobe Lightroom to moje narzędzie do edycji i doskonalenia zdjęć. Głównie wykorzystuję aplikację do postprodukcji moich zdjęć na Instagramie. Jednak jest pewien, że jeśli wdrożę już moją strategię w social mediach. Na pewno będę wykorzystywał Lightroom do edycji materiałów marketingowych. Ciekawą opcją w Lightroom jest wykorzystanie tzw. ustawienia predefiniowane. Można je pobrać od innych użytkowników, ale także zakupić. Gotowe presety można wykorzystać podczas edycji swoich materiałów.

Link do aplikacji: Adobe Lightroom

Dysk Google i Onedrive i dostęp do plików w każdym momencie

To niezawodne chmury, które zapewniają dostęp do plików z dowolnego miejsca i urządzenia. Są to genialne aplikacje. Przechowywanie plików na komputerze może sprawić, że gdy będziemy daleko od urządzenia nie będziemy mieli dostępu. W przypadku pracy w marketingu warto mieć materiały na dysku online. To pozwoli na szybki dostęp i wykorzystanie podczas sytuacji, gdy nagle potrzebujemy coś przeczytać lub udostępnić. Dyski online to też bardzo dobre narzędzie do pracy z innymi. Możemy udostępnić tam różne pliki do których dostęp będzie współdzielony. W obojętnie jakim czasie będzie można edytować plik, więc nie trzeba pracować w tym samym czasie. Oczywiście można pracować w tym samym czasie na jednym pliku przez kilka osób i to też jest bardzo duży plus takich narzędzi.

Linki do aplikacji: Dysk Google, OneDrive

Google Ankiety do rozwoju Centrum Ankietowego

Badania rynku i opinii klientów są nieodłącznym elementem marketingu. Ankiety Google pozwalają mi na zbieranie opinii. Tworzę ankiety, zbieram dane i analizuję wyniki dla mojego Centrum Ankietowego. Centrum Ankietowe to miejsce w którym tworzę badanie, a następnie udostępniam gotowy raport do pobrania dla użytkowników. Do wykonania ankiet wykorzystuję właśnie Ankiety Google. Jeśli masz ochotę wsperzeć Centrum Ankietowe to zapraszam do współpracy.

Link do aplikacji: Ankiety Google

Google Analytics i Google Serach Console do analizy bloga od strony SEO

Google Analytics i Google Search Console dostarczają mi danych na temat wydajności bloga i pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim śledzę ruch na stronie, analizuję zachowania użytkowników i dostosowuję strategię SEO na moim blogu. Jestem samoukiem jeśli chodzi o pozycjonowanie. Poza tym nie mam żadnego budżetu, który pozwoli mi wykonywać różne działania związane z SEO. Dlatego każdego dnia próbuję uczyć się czegoś co pomoże mi w pozyskiwaniu ruchu na bloga. Staram się wyciągnać z tych narzędzi jak najwięcej, bo dzięki temu mogę tworzyć lepsze materiały.

Linki do aplikacji: Google Analytics, Google Search Console

Mindly do tworzenia map myśli

Na koniec, Mindly to narzędzie do tworzenia map myśli, które pomaga mi w organizowaniu idei i strategii marketingowych. Stworzenie takich map pomaga uporządkować moją wiedzę. Taka mapa pozwala mi też na stworzenie idei, które czasem są oddalone. Pomysły, które są do zrealizowania nie na poziomie napisania artykułu, bo do ułożenia struktury do artykułu wykorzystuję inne narzędzia, o których napisałem wyżej. Mindly to coś bardziej kreatywnego. Warto pobrać sobie aplikację na telefon i tworzyć genialne koncepcje. W darmowej wersji możemy pobrać sobie stworzoną mapę do pdf. Co jest bardzo pomocne!

Link do aplikacji: Mindly

Podsumowanie

W artykule podzieliłem się z Wami listą narzędzi, które wykorzystuję każdego dnia w pracy i podczas tworzenia bloga. Niech to będzie inspiracją do eksperymentowania i doskonalenia waszej pracy. Niezapomniane kampanie zaczynają się od właściwych narzędzi. W ogóle myślę, że wszystkie biznesy i idee zaczynają się od wykorzystania narzędzi, nawet jeśli jest to zwykła kartka papieru i długopis.

Masz jakieś ciekawe aplikacje, które Ty wykorzystujesz w swojej pracy? Chcesz się nimi podzielić? Napisz w komentarzu! Będzie mi bardzo miło!

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl

Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!

Zapraszam do mojej społeczności

Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *