#mediaprasówka 03-07.06.2019

 

czyli olx bije wszystkich

#mediaprasówka #5

Początek czerwca ciekawy i chyba nikt na razie nie planuje wakacji. Najwięksi giganci z każdej branży coraz większy nacisk w swoich kampaniach kładą na ekologię. Dużo ciekawych akcji outdoorowych pojawiło się w minionym tygodniu, no i chyba wygrała kampania OLX, która cieszy się znakomitym uznaniem wśród użytkowników Internetu.

Zapraszam do lektury!

1. T-Mobile uważa, że ma najlepszą infolinię.

W poniedziałek T-Mobile wypuścił kampanię, która informuje wszystkich o tym, że mają najlepszą infolinię. Atutem jest to, że nie musisz czekać długich godzin na konsultanta. Twierdzą, że odbierają telefony w mniej niż minutę.

Więcej na ten temat tutaj.

2. MSWiA robi konkurs na MEMY I GIFY.

Ministerstwo chce być cool i organizuje kampanię w której ma być ukazany problem zażywania narkotyków i dopalaczy. Ciekawostką jest to, że prace mają być nadesłane na płytach CD… 🙂

Więcej na ten temat tutaj.

3. McDonald’s inwestuje w aplikacje i kioski.

Gigant z branży fast food’u organizuje kampanię w której wynika, że będzie bardziej inwestował w mobile i aplikacje oraz kioski, które pomagają w zamawianiu jedzenia bez potrzeby stania przy kasie, która jest coraz częściej wybierana przez klientów marki.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Gazeta wyborcza rusza z kampanią wizerunkową.

Hasło kampanii brzmi “Co pokolenie to Wyborcza”. Kampania przypomina, że pomimo upływu lat i zmiany pokoleniowej gazeta nadal utrzymuje się na rynku i od trzydziestu lat towarzyszy polakom w tych dobrych i złych momentach.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Kinsey Wolanski i finał Ligi Mistrzów.

Liverpool wygrał Ligę Mistrzów to według komentatorów było do przewidzenia, ale największy rozgłos zrobiła Kinsey Wolanski. Modelka podczas meczu wbiegła na murawę stadionu. W skąpym stroju zrobiła większe zamieszanie niż cały finał. Kinsey wygrała tym, że w ciągu 24 godzin zdobyła ponad 2mln obserwujących na Instagramie. Jednak Instagram zablokował jej konto i prawdopodobnie jest teraz wyjaśniane czy zostanie odblokowane.

Więcej na ten temat tutaj.

6. Auchan z kampanią dla ludzi z Autyzmem.

Polskie oddziały hipermarketów Auchan zorganizowały kampanię “Godziny ciszy”, które mają pomóc osobom z Autyzmem. Sklep zmniejszy oświetlenie oraz zostaną wyłączone komunikaty i muzyka. Ponadto zostanie uruchomiona specjalna kasa do obsługi niepełnosprawnych klientów.

Więcej na ten temat.

 

7. Podcasty będą miały miliardowe przychody.

Podcasty stają się coraz popularniejsze, można ich słuchać praktycznie w każdym miejscu. Według Amerykańskiego raportu wynika, że do do 2021 roku przychody z reklam w podcastach będą osiągały 1 miliard dolarów! Ogromna kwota! Warto dodać, że w 2018 roku było to około 479 milionów dolarów.

Więcej na ten temat tutaj.

8. Patotreści problemem wśród nastolatków.

Bardzo dużo młodych osób w sieci ogląda tzw. patostreamy. Raport stworzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Pomagał też Rzecznik Praw Obywatelskich i Orange Polska. Według nich trzeba bardzo mocno walczyć z taką treścią w Internecie i przede wszystkim chronić dobro dzieci.

Więcej na ten temat.

 

9. Ciekawa promocja Muzeum na warszawskiej Pradze.

Słupy sensoryczne zostały wykorzystane do promocji wystawy w jednym z Warszawskich muzeów. Na słupach została położna specjalna struktura, która ma zachęcić do przyjścia na wystawę. Ciekawie i niesztampowo. Ponadto słupy to pewnego rodzaju kierunkowskaz w dotarciu do muzeum.

Więcej na ten temat tutaj.

10. Maffashion i ogromny billboard w centrum Warszawy.

Influencerka na ogromnym billboardzie w centrum Warszawy to reklama marki Tezenis czyli bielizna. Wzruszona i szczęśliwa Maffashion na swoim Instagramie opisuje drogę jaką przeszła, aby być w tym miejscu w którym jest teraz.

Więcej na ten temat.

 

11. Circle K wprowadza nowy prototyp swoich stacji.

Obecna stacja niczym nie przypomina stacji benzynowej z przed kilku lat. Teraz na stacji możesz kupić wszystko. Ponadto możesz dobrze zjeść. Czasami nawet lepiej niż w niejednej przydrożnej restauracji. Jedna ze stacji wprowadza właśnie nowe praktyki odnośnie sklepu i sprzedaży produktów około paliwowych.

Więcej na ten temat tutaj.

12. Coca-Cola coraz bardziej inwestuje w kampanie do segregacji śmieci i dbanie o ziemię.

Koncern uruchomił kampanię outdoor. Na billboardach w prosty sposób zostaje pokazane w którym miejscu znajduje się kosz. Coca-Cola zachęca do segregacji i wyrzucania śmieci do kosza. Bardzo ciekawa kampania. Firma coraz bardziej próbuje walczyć z plastikiem i chce, aby jak najwięcej butelek trafiło do recyklingu.

Więcej na ten temat.

 

13. Poczta Polska została partnerem reprezentacji Polski.

Reprezentacja Polski w AMP Futbolu zyskała nowego partnera. Coraz głośniej się mówi o amp piłkarzach czyli zawodnikach z niepełnosprawnością. Na pewno cieszy, że taka firma jak Poczta Polska została partnerem i na pewno będzie to spory zastrzyk gotówki.

Więcej na ten temat tutaj.

14. OLX bawi i uczy w genialnej kampanii ze znanym aktorem.

Znany aktor Janusz Chabior występuje w reklamie OLX’a, która uczy i przestrzega jak nie być chamem w Internecie. Bardzo ciekawa gra aktorska i fenomenalne połączenie sprawia, że reklamę ogląda się bardzo przyjemnie. W Internecie pojawia się bardzo dużo pochlebnych opinii na temat tej reklamy.

Więcej na ten temat.

 

15. Kampania reklamowa regionu czyli zachwyt nad województwem Podlaskim.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna zrobiła bardzo ciekawą reklamę regionu. W znaki, które są na napisane na ciekawych zdjęć z danego regionu dodano nazwy miast. Reklama mocno się przyjęła i zyskuje bardzo dużo udostępnień w portalach społecznościowych.

Więcej na ten temat tutaj.

16. Renault w Rumunii reklamuje elektryczny samochód! Obniżając cenę real-time!

W Bukareszcie pojawił się ogromny interaktywny billboard, który reklamuje samochód elektryczny marki Renault. Nic w tym dziwnego? A jednak! Firma zainstalowała czujniki zanieczyszczenia i w zależności od stopnia (im większe zanieczyszczenie) cena za samochód się obniża! Bardzo ciekawy sposób na wykorzystanie reklamy.

Więcej na ten temat.

 

17. Designerski gadżet od Facebooka? Personalizowane Bitmoji. 

Facebook testuje możliwość wprowadzenia personalizowanych bitmoji, które będzie można wykorzystywać w komentarzach. Podobnie jak w serwisie Snapchat, będzie można stworzyć siebie w wesji bitmoji. Wirtualna tożsamość to na razie testy i nie wiadomo czy w ogóle zagości na polskich salonach.

Więcej na ten temat tutaj.

18. Radio ZET uruchamia nowy portal. ZET Biznes.

Grupa Eurozet uruchomiła nowy serwis związany z biznesem. Będzie można tam sprawdzić nowości ze świata biznesu, porady ekspertów i sprawdzić również rzeczy związane z naszym prawem oraz podatkami i zmianami wykonane przez nasz rząd.

Więcej na ten temat.

 

19. IKEA przenosi się na Pinterest. 

Katolog firmy IKEA zostaje przeniesiony na serwis społecznościowy Pinterest. Bardzo ciekawie wygląda ten pomysł i może to być szansa dla innych firm na stworzenie swojego portfolio właśnie w tamtym serwisie społecznościowym. Firma przeniosła tam swój katalog, jednak wcześniej skonsultowała to ze swoimi użytkownikami.

Więcej na ten temat tutaj.

20. Ed Sheeran i Heinz nawiązują współpracę. Będzie ketchup prosto od Ed’a.

Tego chyba nikt się nie spodziewał. Ed Sheeran gwiazda showbiznesu i wspaniały śpiewak 🙂 będzie miał swój własny ketchup o nazwie EDCHUP. Wszystko to pod marką wielkiej firmy Heinz. Informacja już pojawiła się w mediach. Na początku myślano, że to żart. Jednak już wkrótce ketchup pojawi się na półkach.

Więcej na ten temat.