#mediaprasówka 27-31.05.2019

 

czyli tydzień bez konkretnej reklamy

#mediaprasówka #4

Ostatni tydzień nie przyniósł bardzo emocjonujących kampanii reklamowych. Kampanie społeczne to kolejna część przed wakacjami. Oczywiście nie zabrakło nowinek technologicznych od Googla lub Facebooka. 

Zapraszam do lektury!

1. Zmiany wyglądu w wyszukiwarce Google na mobile.

Google zaprezentowało swoim użytkownikom nowy wygląd wyszukiwarki na tabletach oraz smartfonach. Zmienił się kolor favikonów i reklam Google Ads.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Facebook testuje reklamy w wyszukiwarkach.

Kolejną próbę testów robi Facebook. Chce udostępnić reklamy w wyszukiwarce. Na pewno pomysł na powiększenie swoich zysków jest dobry, ale czy powiedzie się aż tak jak np. jego wielki konkurent czyli Google?

Więcej na ten temat tutaj.

3. Shoper zmienia swój wizerunek.

Jeden z liderów w Polsce, który dostarcza usługi dla sklepów internetowych zmienia swoją identyfikacje wizualną. Poszerza także swoją ofertę. Oferuje dla swoich klientów m.in. wsparcie sprzedaży, fakturowanie czy magazynowanie. Widać, że rynek ecommerce w Polsce bardzo mocno się rozwija przez co jest zapotrzebowanie na tego typu usługi. 

Więcej na ten temat tutaj.

4. Whatsapp wprowadza reklamy do swojego komunikatora.

Od przyszłego roku użytkownicy popularnej aplikacji Whatsapp będą widzieć reklamy marek na swoim czacie. Coraz częściej mówiło się o tym, że aplikacja będzie miała niedługo reklamy. Jedynym plusem ma być to, że reklamy nie będą, aż tak mocno raziły użytkowników aplikacji.

Więcej na ten temat tutaj.

5. PiS wydaje najwięcej na reklamę.

Kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego jest już za nami. Przed nami jednak podsumowanie kampanii wyborczych. Prawo i Sprawiedliwość według badań wydało najwięcej pieniędzy na kampanie wyborcze. Najwięcej wydali w telewizji. Nie zabrakło również promocji w mediach społecznościowych i wyszukiwarce Google.

Więcej na ten temat tutaj.

6. Ogromny Burger na dzień burgera. Prosto od Burger King’a.

Z okazji dnia Burgera. Burger King stworzył ogromnego burgera w cenie 28 zł. Promocja potrwa tylko jeden dzień. Przed zaprezentowaniem krótkiej kampanii na profilu facebookowym został utworzony konkurs dla fanów.

Więcej na ten temat.

 

7. Wierszyk jako kampania społeczna? Poznań przeciwko dopalaczom.

To już kolejna odsłona kampanii przeciwko dopalaczom w Poznaniu. Tym razem wiersze będą przekonywać młodych ludzi, żeby nie zażywali tej trucizny. Ciekawy pomysł na kampanię społeczną.

Więcej na ten temat tutaj.

8. Polkomtel z wielką karą za automatyczne pobieranie pieniędzy od klientów. 

Urząd ochrony konsumentów nałożył na Polkomtel karę w wysokości blisko 40 mln złotych ze względu na ściąganie z klientów bardzo różnych “dodatków”. Ponadto spółka musi poinformować swoich klientów m.in. na stronie www.

Więcej na ten temat.

 

9. Ikea robi kampanię reklamową. Nawiązuje do ulubionych serali.

Szwedzka firma robi reklamy w najlepszym stylu. Tym razem zwrócili się w stronę fanów seriali takich jak “Przyjaciele” lub “Stranger Things”. Pokoje z tych seriali zostały odwzorowane tak jak właśnie powinny być. Jest to ukłon dla fanów seriali oraz bardzo kreatywny sposób na kampanię reklamową.

Więcej na ten temat tutaj.

10. PZU daje darmowe ubezpieczenie dla Twoich dzieci.

Firma PZU bardzo ciekawie chce pozyskiwać dane swoich nowych klientów. Nie chodzi tutaj o dzieci tylko o ich rodziców. Zaczyna się okres wakacyjny, więc coraz więcej osób będzie wyjeżdżać na urlop. Ubezpieczenie jest ważne, a firma PZU robi kampanię gdzie dziecko jest ubezpieczone za darmo. Pod tym oczywiście ukrywa się haczyk…przecież tutaj chodzi o dane rodziców, którzy na pewno będą ciekawym kąskiem, aby zostać klientem na kolejne usługi.

Więcej na ten temat.