Lynch robi product placement jak mistrz marketingu

Reklama Heineken vs. Pabst Blue Ribbon

Kadr reklamujący Heinekena w filmie Blue Velvet.

Znajdź drugie dno w lokowaniu produktów!

Zachowania społeczeństwa na przykładzie reklamy Heinekena i Pabst Blue Ribbon

Lokowanie produktów u Davida Lyncha na przykładzie „Blue Velvet” to nie lada wyzwanie. Poza reklamą produktów możemy znaleźć wiele więcej elementów, które się ze sobą łączą. Analiza scen, w których pojawiają się marki piwa, takie jak Heineken i Pabst Blue Ribbon, pozwala zrozumieć głębsze znaczenie tych produktów w kontekście społecznym i kulturowym. Reklama Heinekena nie jest tu najważniejsza. Lynch wykorzystuje te elementy nie tylko jako dodatkowy i pewnie niemały zarobek, ale również jako narzędzie do pokazania przekroju społeczeństwa. Poprzez subtelne porównanie dwóch marek piwa, reżyser ukazuje zróżnicowanie społeczne i kulturowe, które istnieje w społeczeństwie amerykańskim. Myślę, że to porównanie można wyciągnąć nawet poza Amerykę. W końcu u nas też są osoby, które piją typowego Żubra, a są osoby, które piją tylko i wyłącznie piwo kraftowe. W ten sposób Lynch prowokuje nas wszystkich do refleksji nad kulturą konsumpcji i jej wpływem na społeczeństwo. Oczywiście można tutaj rozważać wiele innych teorii. Jeśli macie swoje opinie na temat lokowania w „Blue Velvet” to dajcie znać w komentarzu!

Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia,
Bartek

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań w marketingu razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl
Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *