Klienci mają różne potrzeby w ciągu dnia

Przykład persony klienta kupującego o różnych godzinach

Poranne zakupy w sklepie spożywczym

O godzinie 7:00 nasz klient wchodzi do sklepu spożywczego w drodze do pracy. Jest zabiegany i potrzebuje czegoś szybkiego na śniadanie. Celem są gotowe kanapki, świeżo wyciskane soki i kawa na wynos.

Jak zachęcić do większych zakupów?

  1. Umieszczenie specjalnej ekspozycji z produktami śniadaniowymi, takimi jak jogurty, musli, owoce i soki w pobliżu wejścia, może przyciągnąć uwagę klientów. Pomyśl o kawie i wszelkich promocjach z nią związanych. Polacy lubią kawę! Warto brać przykład z najlepszych. McDonald’s wprowadził ofertę śniadaniową, bo wie, że rano klient może być ten sam, ale ma całkiem inne potrzeby.
  2. Promocje na zestawy śniadaniowe: oferta specjalnych zestawów śniadaniowych w promocyjnej cenie (np. kanapka + kawa + sok) może zachęcić do zakupu większej ilości produktów.

Popołudniowe zakupy w sklepie spożywczym

Jak zachęcić do większych zakupów?

  1. Degustacje i próbki: zorganizowanie degustacji nowych produktów może być bodźcem do większych zakupów.
  2. Promocje na produkty: oferta „kup trzy, zapłać za dwa” na produkty, które mogą być potrzebne do obiadu będą bardzo atrakcyjną ofertą.
  3. Podpowiedzi kulinarne: umieszczenie w sklepie specjalnych tablic z przepisami na szybkie obiady oraz wskazanie składników do zakupu.

Wieczorne zakupy w sklepie spożywczym

Jak zachęcić do większych zakupów?

  1. Przytulna atmosfera: stworzenie przytulnej atmosfery z ciepłym oświetleniem i delikatną muzyką w tle może sprawić, że klient poczuje się zrelaksowany i chętniej spędzi więcej czasu w sklepie.
  2. Promocje na wieczorne przekąski: oferta promocyjna na czekolady, herbaty czy wina może sprawić, że klient ułoży sobie dzięki temu plan na miły wieczór.

Retail is detail, czyli jak ważna jest obsługa klienta

Dostosuj strategię do godziny

Wykorzystaj technologię w retailu

Elastyczne strategie sprzedażowe

Dynamiczne promocje

Kupony i powiadomienia

Programy lojalnościowe

Zadbaj o szczegóły!

Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia,
Bartek

Uwaga! Zanim opuścisz artykuł!
Jest już dostępny raport SPRZEDAŻ ONLINE ODZIEŻY UŻYWANEJ RAPORT 2024! Serdecznie zapraszam do pobrania darmowego raportu na temat konsumentów oraz sprzedawców na platformach sprzedażowych typu Vinted.

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl

Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!

Zapraszam do mojej społeczności

Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *