Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku rozpoczął kampanię społeczną ekoTurysta. Jak wiemy, sezon urlopowy i wakacyjny trwa w najlepsze, a co za tym idzie, Polacy tłumnie jadą nad polskie morze. Tym razem spot nie jest festiwalem cringu jak to zwykle bywa w urzędowych kampaniach społecznych, pojawia się coraz więcej pozytywnych opinii i komentarzy.

Typowy Janusz bohaterem!

45-sekundowy film pokazuje Janusza, który w swoim ulubionym stroju jedzie rowerem nad morze. Rozpięta koszula, biały podkoszulek oraz sandały i białe skarpety.

W drodze mija młodych modnie ubranych ludzi, którzy śmieją się z jego stroju i stylu życia. Na plaży rozkłada parawan, zajada pyszną kanapkę z masłem oraz serem. Ludzie na plaży trochę się go wstydzą i nie chcą na niego patrzeć. Nasz bohater po chwili zasypia…

Budzi się na pustej plaży. Widzi tylko i wyłącznie śmieci. Kiedy wraca z plaży i widzi miejsce, gdzie wcześniej przebywali młodzi ludzie, również zasypane śmieciami. Zatrzymuje się i sprząta. Spot kończy się hasłem: NIE RÓB OBCIACHU. NIE ŚMIEĆ.

Zaczyna się klikać!

Spot pojawił się w serwisie YouTube 30 czerwca 2022 roku. Posiada już blisko 100 tys. wyświetleń. Jak na kanał Państwowej instytucji jest bardzo dobrym wynikiem. Myślę jednak, że to dopiero początek. Film doczekał się nawet artykułu w serwisie Onet.pl, który superlatywach opisuje spot.

Na Facebooku też nie jest źle. Film opublikowany 30 czerwca zebrał blisko 300 polubień, 17 komentarzy oraz ponad 250 udostępnień filmu co przełożyło się na 30 tys. wyświetleń.

Widać, że Typowy Janusz nadal jest czymś więcej niż tylko postacią w polskiej popkulturze. Styl życia nadal wzbudza w nas pewnego rodzaju emocje. Polacy, mimo że marzą, aby być jak najdalej od przysłowiowego Janusza. Jednak wszystkie tego typu filmy zawsze są bardzo lubiane przez naszych rodaków. Myślę, że każdy z nas ma w sobie małego Januszka!🙂

Szansa na TikToku?

Kampania społeczna, mogłaby zostać viralem na TikToku. Potencjał jest spory. Jak na razie nie widać filmu w tym medium. Może to tylko kwestia czasu, aż się pojawi.

Z mojej strony bardzo się cieszę, że taki spot powstał. W słusznej sprawie i na dodatek z humorem i bez ataku. Tak powinno robić się kampanie społeczne. Szczególnie że temat nie jest trudny i nie potrzeba tutaj agresywnej kampanii. Mam nadzieję, że chociaż część osób będących na plaży zmieni swoje podejście i w tym roku po sobie posprząta.

Dużo lepiej niż Gdynia.

Pamiętamy, jak niecały miesiąc temu miasto Gdynia wypuściła kampanię społeczną o nieparkowaniu w miejscach dla niepełnosprawnych. Rozgłos sprawie jak najbardziej potrzebny, ale czy na pewno w taki sposób jak w materiale poniżej? Temat można było opowiedzieć z kulturą i lepszym smakiem, a niesmak w komentarzach i nagłówkach portali pozostał. Film zrobił prawie 250 tys. wyświetleń, ale czy spełnił swoją rolę? Raczej nie.

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl

Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!

Zapraszam do mojej społeczności

Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *