Tworzenie całej strategii dla Twojej firmy, produktu czy usługi może sprawić, że nie będziesz wiedział jak zacząć. Następnie, gdy już zaczniesz będzie tego tak dużo, że możesz o czymś zapomnieć. Pomyśl tylko – social media. Gdzie publikować, na jakich kanałach i w jakich godzinach? Następnie kampanie mailingowe lub płatne reklamy w mediach społecznościowych. Później pojawią się klienci i trzeba będzie ich obsłużyć. Kontakt z klientem jest ważny, ale w całej strategii marketingowej nie warto zapominać o SEO, ponieważ jest to bardzo ważny czynnik sukcesu i wyprzedzenia konkurencji w Twojej branży.
Spis treści
Analizuję konkurencję!
Ustalasz strategię w oparciu o analizę i po części swoje odczucia i intuicję. Uczysz się każdego dnia i jeździsz na konferencje i szkolenia. Tworzysz swój projekt i poprawiasz go codziennie. To jest bardo dobre podejście. Regularnie zaglądasz do statystyk. Sprawdzasz dane Google Serach Console lub Google Analytics. Dużo piszesz i udzielasz się w Social Mediach. Ok. To jest fajne i wszystko pokazuje, że według planu Twoja strona powinna być wysoko w wynikach wyszukiwania. Często jednak coś brakuje, nadal jesteś pod konkurencją, która przecież według Ciebie jest do pokonania? Dlaczego tak się dzieje? Musisz zrobić coś więcej. Przeanalizuj działania konkurencji. Nie tylko tytuły, tylko całą treść oraz wygląd strony i postów. Bardzo możliwe, że Twoi odbiorcy lub branża w której działasz potrzebuje lepszych rozwiązań. Może musisz wyjść do swoich klientów i np. zrobić zdjęcia swoich usług i udostępniać ich więcej. Na pewno nie zaszkodzi, a może mieć bardzo dobre skutki. Pokonaj swoją konkurencję dobrą strategią marketingową i zaatakuj ich dobrym pozycjonowaniem. Patrz na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja z którą walczysz.
Poproś swojego klienta o wystawienie opinii w Google.
Wykonujesz usługę dla klienta i jest z niej zadowolony? Super! Zawsze po wykonanej usłudze poproś swojego klienta o opinię, zarówno w Social Mediach jak i w Google. Opinie klientów to często pomijana sprawa, a może mieć gigantyczny wpływ na obsługę klienta oraz pozycjonowanie. Wyszukiwarki będą wiedziały, że Twoja firma jest lubiana przez klientów, a co za tym idzie? Na pewno ranking Twojej strony pójdzie do góry. Wystawienie opinii przez klienta nic nie kosztuje, ale wiemy jak to jest w codziennym życiu biznesowym. Nigdy nie mamy czasu na takie rzeczy, dlatego warto czasami przypomnieć się klientowi, który w końcu się zbierze i napisze parę miłych słów o Twojej firmie. Bardzo często jest tak, że potencjalni klienci szukają firm i pierwszą rzeczą co robią to czytają opinie i na tej podstawie w pewnym sensie podejmują decyzje.
Poszukaj narzędzi do monitorowania.
Korzystanie z różnych narzędzi do monitorowania bardzo pomaga w tworzeniu konkretnego planu działania. Pomoże Ci przejrzeć konkurencje i sprawi, że będziesz miał wszystkie dane w jednym miejscu. Pamiętaj, że nie zrobisz tego wszystkiego w jeden dzień. Na to potrzeba dużo czasu i codziennej ciężkiej pracy. Możesz korzystać z takich narzędzi, które są darmowe i udostępniane przez Google. Np. wspomniane wyżej Google Serach Console. Możesz wpisać w wyszukiwarce: darmowe narzędzia SEO. Oczywiście są też płatne takie jak np. Ahrefs lub narzędzie do monitorowania Social Media Brand24. Możesz sobie zaplanować konkretne dni na patrzenie w statystki i sprawdzenie co działa, a co nie. I starać się codziennie ulepszać swój projekt.
Zacznij lokalnie!
Wszyscy rozpoczynający biznes myślą o tym globalnie. Twierdzą, że ich biznes z dnia na dzień będzie miał milion klientów z całego świata. Oczywiście, super jest myśleć globalnie. Jak to powiedział mój wykładowca na uczelni. Myśl globalnie, działaj lokalnie. I to się sprawdza! Marketing lokalny jest bardzo dobrze promowany przez wyszukiwarkę. Jeżeli dobrze zoptymalizujemy stronę to łatwiej nam będzie dotrzeć na samym początku do lokalnych biznesów, które szukają naszej usługi lub produktu. Pamiętaj również, że dużo ludzi przy wyszukiwaniu, chce mieć wszystko blisko siebie, im bliżej tym lepiej. Jest takie narzędzie jak Google Moja Firma, które pozwoli Ci udostępnić informacje o Twoim biznesie lokalnie. Google pozwoli Ci pokazać firmę na Google Mapach i na pewno umocni to Twoją pozycję w Internecie. Będziesz bardziej wiarygodny na rynku lokalnym dla swoich klientów no i oczywiście dla wyszukiwarki Google.
Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!
Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!
Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!
Zapraszam do mojej społeczności
Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.