Jakie kanały marketingowe rozwiną Twój biznes w Internecie?

Prowadząc własny biznes można się pomylić wiele razy. Sam też popełniłem ich wiele. Jednym z nich było to, że za bardzo zwlekałem ze wszystkim. Można tworzyć super treści, ale bez odpowiedniej strategii i doboru kanałów marketingowych, nie będzie szans, aby dotrzeć do większego grona odbiorców. To jest ten czas, żebyś zobaczył jakie kanały można stosować do rozprowadzenia treści w Internecie.

Zaufanie to kanał marketingowy, który warto pielęgnować.

To jest i będzie coraz większym narzędziem w przyszłości. Kanałem jest zaufanie klienta, Twojego odbiorcy. Każdy kto będzie odwiedzał Twój sklep internetowy lub stronę Twojej firmy będzie potrzebował zaufania. 100% zaufania będzie gwarantować, że ludzie wrócą do Ciebie. Ciekawą książkę na ten temat napisał Michał Szafrański. Zaufanie czyli waluta przyszłości. Co składa się na zaufanie? Popatrz na obsługę klienta w Twojej firmie. Dopracuj swój produkt lub usługę, spytaj się swojego odbiorcy co on potrzebuje i zrób to dla niego, no bo przecież po to tworzysz ten produkt lub usługę. Dla klienta, a nie dla siebie i przede wszystkim bądź szczery sam ze sobą.

Podcast to kanał marketingowy, który pnie się ku górze!

Słuchanie podcastów od jakiegoś czasu idzie do przodu w coraz wyższym tempie. Coraz więcej słuchamy. Na pewno jest to spowodowane tym, że nie musimy skupiać na tym 100% uwagi. Tak jak np. na YouTubie, gdy musimy cały czas być skierowani na ekran monitora lub smartfona, żeby obejrzeć film. W Podcascie jest inaczej. Tam liczy się głos i treść. Jeżeli jesteś na tyle odważny i masz chęć założyć podcast to działaj! Obmyśl plan, być może będziesz swego rodzaju ekspertem w swojej branży, a ludzie zaczną Cie słuchać co przełoży się na wzrost zaufania i wzrost klientów. Wiadomo nie każdy jest stworzony do robienia treści głosowych, ale nikt nie powiedział, że to nie pasuje do Ciebie. Możesz prowadzić ciekawe porady w swoim podcascie, zapraszać ludzi z którymi współpracujesz i dzielić się wiedzą z innymi. Nie ma znaczenia czy sprzedajesz warzywa albo prowadzisz usługi marketingowe lub jesteś urzędnikiem. Każdy może mieć podcast i ciekawie opowiadać o swoim zajęciu, biznesie lub produkcie.

Pamiętaj, nie rezygnuj z maila!

Dokładnie! Chyba wszyscy to słyszeliśmy, że mail i wiadomość mailowa już dawno powinna pójść w odstawkę. No tak, przecież jest Messenger, WhatsApp. Pełno narzędzi do komunikacji wokół nas. Możemy komunikować się w firmie lub pomiędzy firmami, prywatnie i grupami. To wszystko nic nie daje, bo mail wciąż jest bardzo ważną funkcją wśród kanału komunikacji. Choć nie lubię kanału komunikacji jakim jest rozmowa telefoniczna to zdarza mi się czasami rozmawiać bardzo dużo z klientami, ale zawsze ta rozmowa sprowadza się do jednego. “Wyślesz mi to na maila, sprawdzę później” albo “To w skrócie proszę mi podesłać naszą rozmowę na maila”. Dokładnie to jest to, mail raczej nie zginie, a będzie dalej się na równi z równym konkurował ze wszystkimi kałami. Możesz komunikować się indywidualnie ze swoimi potencjalnymi klientami. Pisać do nich ciekawe maile zachęcające do sprzedaży. Można stworzyć newsletter i regularnie zbierać swoich użytkowników i podsyłać im ciekawe materiały lub informacje o Twojej firmie. Jeżeli dostaną wiadomość na skrzynkę mailową, czują się wyróżnieni, że to właśnie oni są w grupie subskrybentów i jeżeli będziesz dostarczał ciekawe i zachęcające treści to na pewno większość z nich kliknie w Twoją wiadomość.

Social Media to kanał marketingowy, który nadal jest ważny.

Pomimo tego, że każdy jest w mediach społecznościowych to nie zawsze możemy trafić do tych użytkowników których chcemy. Jednak przy dobrym zaangażowaniu i regularnym prowadzeniu swoich profili społecznościowych można zbudować całkiem nieźle współgrającą społeczność. Social Media sprawiły, że my ludzie nie możemy się bez nich obejść. W dobie smartfonów są z nami wszędzie, a my mamy poczucie, że musimy….musimy tam być i sprawdzać co się dzieje. Pamiętaj o mediach społecznościowych, ale prowadź je z głową i nie wrzucaj tylko bezsensownych linków. Opublikuj film, wrzuć ciekawe zdjęcie. Rozejrzyj się co się dzieje w Twojej firmie i na pewno znajdziesz coś ciekawego do wrzucenia w media społecznościowe, pomyśl o założeniu ciekawej grupy na fejsie, obecnie jest mocno promowana, więc na pewno poszerzy zasięg Twojego kanału marketingowego.

Pozycjonowanie to kanał marketingowy, który można pielęgnować cały czas.

Wyszukiwarka Google jest z nami już od bardzo dawna i raczej nie zmieni się to szybko. Warto inwestować czas w content marketing na swojej stronie internetowej. W połączeniu z dobrą optymalizacją na stronie na dłuższą metę to będzie Twój bardzo dobry kanał komunikacji. Wszyscy Twoi potencjalni klienci na pewno szukają informacji w Internecie. Musisz tylko sprawić, żeby tam być. Pisz treści na swojej stronie. Musisz ich zainteresować wtedy coraz więcej użytkowników wejdzie na Twoją stronę. Możesz stworzyć blog oparty na Twoich zainteresowaniach i pasji. Jeżeli Twoją pasją jest Twój biznes to super. Powiedz o tym swoim klientom. Nie zniechęcaj się, bo pozycjonowanie to długa droga do sukcesu. Jeżeli będziesz stale pielęgnował swoją markę i stronę to z czasem zobaczysz efekty swojej pracy. Warto pamiętać również o tym, że strona www to własne miejsce w sieci i żadne media społecznościowe nie zastąpią strony www, która będzie z Tobą na zawsze. Media społecznościowe są narzędziem, ale ich właścicielami są wielkie korporacje, które w każdym momencie mogą usunąć profil, a strona internetowa zostanie i będzie się pozycjonowała, jeśli tylko będziemy o nią dbać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *