Media społecznościowe zmieniły sposób naszego życia. Bardzo dużo rzeczy robimy tylko po to, żeby udostępnić treść w Social Mediach. Aktywnych użytkowników przybywa, tak samo jak konkretnych mediów. Social media mają ogromny wpływ na nasze życie to także oddziałują na wszystkie branże i firmy, ponieważ muszą one być w mediach społecznościowych, żeby znaleźć swoich odbiorców.
Wiadomo, że Twój klient spędza najwięcej czasu w Social Mediach.
Spróbuję opisać kilka rzeczy w komunikacji, które zmieniły ją przez pojawienie się mediów społecznościowych.

Zmieniliśmy komunikację przez używanie aplikacji w smartfonie.

Aplikacje w naszych smartfonach czy komputerach to standard i pierwszą rzecz, którą robimy na nowo zakupionym telefonie to właśnie instalowanie aplikacji i konfigurowanie ich. Bardzo ciężko używać smartfona i nie korzystać z aplikacji. Wiele osób nie wyobraża sobie dnia bez korzystania z aplikacji mediów społecznościowych jak np. Facebook, Instagram, Twitter, Tiktok i wiele wiele innych. Każdego dnia pojawiają się nowe, niektóre z nich nie są pomocne, a inne są Twoimi ulubionymi. Aplikacje zmieniły sposób komunikacji między ludźmi. Łatwiej jest nam napisać komentarz lub popisać na Messengerze. To jest proste i nie wymaga dużego zaangażowania drugiej strony. Wystarczy parę ruchów palcami po ekranie telefonu. Pewnie w jakimś stopniu aplikacje mają wpływ na zachowania obecnej młodzieży i ich podejście do rzeczywistości.

Jeśli chodzi o komunikację na linii marka – klient to również się dużo zmieniło, marki komunikują się poprzez tworzenie swoich indywidualnych aplikacji. Chcą, aby potencjalny lub obecny klient był z nimi dostępny przez cały czas. Po zainstalowaniu takiej aplikacji marka może dowolnie komunikować się poprzez wysyłanie powiadomień lub przesyłania coraz to ciekawszych promocji i rabatów. Patrząc na rosnący rynek aplikacji i tworzenie coraz bardziej zaawansowanych to na pewno użytkownicy doceniają taką formę komunikacji z marką.

Komunikacja w mediach społecznościowych sprawiła, że klienci lubią kontaktować się z marką.

Komunikacja nie jest już jednostronna. Jeszcze parę lat temu komunikacja pomiędzy firmą,a klientem była jednostronna. Klient się zmienia, tak samo jak komunikacja. Obecnie komunikacja działa w dwie strony. To klient wymaga od marki, żeby się z nim kontaktować. Im lepszy, szybszy i częstszy kontakt tym lepiej. Brak szybkiej odpowiedzi ze strony marki może spowodować utratą potencjalnego klienta, dlatego warto zauważyć, że firmy obecnie bardzo mocno stawiają na profesjonalną obsługę klienta. Przy tworzeniu komunikacji swojej marki warto już na samym początku tego nie zmarnować, ponieważ klienci i użytkownicy zapamiętują te sytuacje.

W Social Mediach możemy komunikować się na własnych stronach i grupach.

Wszyscy możemy mieć swoje małe media społecznościowe. Gdzie? No właśnie w tych ogromnych socialach. Popularne serwisy społecznościowe pozwalają użytkownikom tworzyć nie tylko swoje prywatne profile, każdy z nas może stworzyć swoją stronę lub wizytówkę. Komunikacja ze swoimi fanami pozwala na tworzenie specjalnych grup gdzie wszyscy mogą wymieniać się opiniami, dyskutować. Można powiedzieć, że te grupy to takie nowoczesne forum tylko z szybszą komunikacją. Możemy stworzyć własne miejsce i nie musimy posiadać swojej firmy lub usługi. Tworząc takie miejsce zaczynamy komunikować się ze swoją społecznością, czasami może się zdarzyć, że nasze marki lubią naszą stronę i wtedy role się odwracają, bo to oni są naszymi klientami i jeśli Twoja strona w mediach społecznościowych będzie ważna dla marki to być może wejdzie z Tobą w interakcje i współpracę.

Komunikacja jest dziś bardzo szybka, ale czy najlepsza?

Obieg informacji w Internecie i w mediach społecznościowych jest bardzo szybki i nikt nie jest w stanie tego ogarnąć. W pewnym momencie komunikacja stała się bardzo szybka. Kiedyś czytaliśmy poranną gazetę, żeby dowiedzieć się co się dzieje na świecie. Obecnie odpalamy Twittera lub Facebooka albo nawet stronę na WP czy Onet i jesteśmy od razu zasypywani milionami nowych informacji. Na pewno dużym plusem tego typu komunikacji jest to, że jeśli odpowiednio skonfigurujemy sobie powiadomienia oraz ustawimy newsfeed to możemy uzyskiwać informacje tylko takie które nas interesują, co w przypadku gazety było z góry narzucone przez wydawcę. Trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie która komunikacja jest lepsza, ta oldschoolowa czy obecna. Oczywiście oby dwie mają swoje plusy i minusy, dlatego wszystko z umiarem.

Można być bliżej znanych osób i komunikować się z nimi na równej linii.

W dzisiejszej komunikacji możesz porozmawiać z każdym. Masz do wszystkich łatwy i szybki dostęp, tak naprawdę wystarczy wpisać w wyszukiwarkę w mediach społecznościowych i już możesz do dowolnej osoby napisać wiadomość. Chcesz znaleźć dziennikarza? Myślę, że nie będzie żadnego problemu. Nawet w tym momencie możesz napisać na Twitterze to znanej aktorki lub znanego polityka i jest szansa, że nawiążesz z nim kontakt jeśli Twoja wiadomość będzie ciekawa. Dużo łatwiej jest teraz z kimś porozmawiać i znaleźć ciekawe informacje. Ponadto znane osoby same próbują tego typu kontaktu. Na Twitterze, Facebooku, tworzą kanały na YouTubie, nagrywają film live i rozmawiają ze swoimi fanami. Jesteś tak naprawdę kilka kliknięć od prezydenta, choć raczej w przypadku prezydenta jest szansa, że odpowie ktoś z jego sztabu, niż sam prezydent, ale to już zawsze krok bliżej. Jeżeli potrzebujesz znaleźć dyrektorów lub osób zarządzających w firmach to też jest na to sposób, wystarczy, że odwiedzisz Linkedin, tam możesz bez problemu komunikować się z osobami z Twojej branży i szukać osób z którymi ewentualnie można byłoby współpracować.

Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!

Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!

Chcę otrzymywać newsletter – informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach związanych z blogiem mediabrand.com.pl

Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!

Zapraszam do mojej społeczności

Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *