5 rzeczy w komunikacji, które zmieniły się przez Social media

czy u ciebie też się zmieniło?

komunikacja w social mediach jest najważniejsza

Media społecznościowe zmieniły sposób naszego życia. Bardzo dużo rzeczy robimy tylko po to, żeby udostępnić treść w Social Mediach. Aktywnych użytkowników przybywa, tak samo jak konkretnych mediów. Nie dość, że social media mają wpływ na nasze życie to także na wszystkie branże i firmy, ponieważ musisz być w mediach społecznościowych, żeby zaistnieć w sieci. Musisz być, bo tam Twój klient spędza najwięcej czasu. Przedstawiam krótką listę rzeczy, które zmieniają komunikację i dlaczego są to nowe media.

aplikacje zmieniły komunikację

Aplikacje w naszych smartfonach czy komputerach to standard. Nie możesz już się od nich odczepić, to nie jest możliwe. Każdego dnia pojawiają się nowe, niektóre z nich nie są pomocne, a inne są Twoimi ulubionymi. Tak zmienia się komunikacja. Aplikacje i nowe technologie sprawiły, że mamy nowe spojrzenie na komunikację zarówno międzyludzką jak i tą Internetową. Teraz marki nie komunikują się ze swoimi klientami starymi sposobami. Każda marka posiada teraz własną aplikację, którą można za darmo pobrać w sklepach.

klient posiada głos

Komunikacja nie jest już jednostronna. Jeszcze parę lat temu komunikacja pomiędzy firmą,a klientem była jednostronna. Klient się zmienia, tak samo jak komunikacja. Obecnie komunikacja działa w dwie strony. To klient wymaga od marki, żeby się z nim kontaktować. Im lepszy, szybszy i częstszy kontakt tym lepiej. Klient jest zadowolony, że marka mu odpowiada sprawnie i szybko. Obsługa klienta musi robić wszystko, być dostępna niemal dwadzieścia cztery godziny na dobę. Ponadto każdy pracownik i nawet prezes musi dbać o komunikację. Musi rozmawiać ze swoimi klientami. Klienci często wchodzą w interakcje z takimi osobami, nie tylko po to by uzyskać pomoc. Oni chcą się zaprzyjaźnić i utrzymać dobre relacje na linii marka-klient.

własne miejsce w sieci

Wszyscy możemy mieć swoje małe media społecznościowe. Gdzie? No właśnie w tych ogromnych mediach. Popularne serwisy społecznościowe pozwalają użytkownikom tworzyć nie tylko swoje prywatne profile. Możemy stworzyć własne miejsce i nie musimy posiadać swojej firmy lub usługi. Tworząc takie miejsce zaczynamy komunikować się ze swoją społecznością, czasami może się zdarzyć, że nasze marki lubią naszą stronę i wtedy role się odwracają, bo to oni są naszymi klientami.

relacje są najważniejsze, nie najszybsze

Obieg informacji w Internecie i w mediach społecznościowych jest bardzo szybki i nikt nie jest w stanie tego ogarnąć. W pewnym momencie komunikacja stała się bardzo szybka. Przepływ informacji w porównaniu kiedy czytaliśmy poranną gazetę, żeby dowiedzieć się co się dzieje w świecie można porównać do obecnego sezonu Roberta Kubicy w F1. Pomimo tej całej szybkości i nawału informacji, najważniejszym czynnikiem w komunikacji z klientem lub z marką to budowanie relacji, takich po prostu, normalnych i przyjacielskich. 

jeden klik do prezydenta

W dzisiejszej komunikacji możesz porozmawiać z każdym. Masz do wszystkich łatwy dostęp. Chcesz znaleźć dziennikarza? Myślę, że nie będzie żadnego problemu. Nawet w tym momencie możesz napisać na Twitterze to znanej aktorki lub znanego polityka i jest szansa, że nawiążesz z nim kontakt. Dużo łatwiej jest teraz z kimś porozmawiać i znaleźć ciekawe informacje. Ponadto znane osoby same próbują tego typu kontaktu. Na Twitterze, Facebooku. Znane osoby tworzą kanały na YouTubie, nagrywają film live i rozmawiają ze swoimi fanami. Jesteś tak naprawdę kilka kliknięć od prezydenta. Jeżeli potrzebujesz znaleźć dyrektorów lub osób zarządzających w firmach to też jest na to sposób, wystarczy, że odwiedzisz Linkedin.

Porozmawiajmy o Twojej komunikacji w firmie. Może czas ją zmienić?

nasze inne ciekawe teksty

#MEDIAPRASÓWKA 17-21.06.2019

#mediaprasówka 17-21.06.2019   czyli wakacyjne kampanie#mediaprasówka #7WOW! To już siódma MEDIAPRASÓWKA! W niej rozpoczynające się wakacje a wraz z nimi nowe kampanie, nie tylko społeczne, również takie, które promują nowe oferty i ciekawe produkty. Poza...

#MEDIAPRASÓWKA 10-14.06.2019

#mediaprasówka 10-14.06.2019   czyli coraz więcej w mobile#mediaprasówka #6Nowinki od YouTub'a oraz Linkedin'a. Messneger testuje też kolejną ciekawą innowację, która może podbić nasze serca. Ponadto coraz więcej korzystamy z mobile, co było do przewidzenia. Z...

Jak wykorzystać Linkedin do Twojego biznesu?

Jak wykorzystać linkedin do twojego biznesu? poznaj dlaczego warto być w biznesowej społecznościLinkedin to serwis dla każdego przedsiębiorcyLinkedIn to serwis społecznościowy, który skupia swoją uwagę ludzi związanych z biznesem. I nie martw się na starcie jeżeli...