Czy przyszłość marketingu w social mediach istnieje? Na co można się przygotować już teraz, aby jak najszybciej wdrożyć nowe rzeczy i być na bieżąco? Obecnie zmiany są bardzo szybkie i marketerzy muszą bardzo szybko reagować na nowości i trendy.
Spis treści
Zaczęło się od Naszej-Klasy, a teraz jesteśmy w erze Hashtagów i stories.
Media społecznościowe zaczęły się bardzo dawno temu jeszcze jakiś czas temu ludzie byli na Naszej-Klasie lub Epulsie (ktoś to pamięta? :D). Obecnie musisz przebywać na Instagramie, Snapchacie i TikToku prowadzić stories i być dostępnym praktycznie 24 na dobę, żeby zabłysnąć w Social Mediach.
Prywatność jest najważniejsza.
Mark Zuckerberg powiedział niedawno o swoich platformach planuje, że planuje skierować je na prywatność. Ważniejszy będzie kontakt pomiędzy znajomymi niż kontakt z markami. Prawdopodobnie na pierwszy plan wyjdą grupy dyskusyjne, więc warto zastanowić się nad założeniem lub dopracowaniem swojej obecnej grupy. Jednak możemy być pewni, że fanpage dalej będą stanowiły ważną część newsfeeda, ale nie najważniejszą. Fanpage ze względu reklamowych dalej będzie wykorzystywany przez marketerów, ponieważ tam użytkownicy spędzają dużo czasu
Influencerzy nadal będą potrzebni, ale już nie tak bardzo.
Ostatni rok należał do nich, każdy kto chciał mógł zostać infulencerem, nie ważne z jakiej branży. Wystarczyło założyć Instagrama i go regularnie prowadzić. Niektórzy potrafili posunąć się do takiego stopnia, żeby kupić sobie followersów i zostać sztucznym influencerem. To przykre, ale takie były realia. Ludzie związani z marketingiem jednak nauczyli się, że prawdziwy i zaufany influencer jest dużo ważniejszy niż sztuczny twór. W przyszłości na pewno będą pomocni, ale to właśnie rola ludzi od marketingu będzie ważna w kwestii wyborów influencerów do danej kampanii reklamowej. Słabi oraz nic nie wnoszące gwiazdy instagrama po czasie znikną. Ludzie w agencjch reklamowych zajmujący się influencer marketingiem zaczną współpracę tylko z zaufanymi i skutecznymi profilami.
Lepsza treść na wszystkich kanałach.
Bardzo ważną kwestią w przyszłości będzie content marketing w mediach społecznościowych, nie tylko dlatego, że potencjalny użytkownik jest głodny wiedzy. Po prostu ludzie potrzebują dobrej jakościowo treści w Internecie. Prawdopodobnie firmy coraz częściej będą werbować do swojego składu specjalistę do Social Mediów, który będzie ogarniał wszystkie kanały i planował kolejne treści, które będą spójne na wszystkich kanałach dystrybucji treści. Firmy, które nie będą tego wdrażać mogą stracić klientów na rzecz innych firm, dlatego ważne jest planowane i analizowanie oraz sprawdzanie tego co działa.
Grupy ponad wszystko.
Grupy w mediach społecznościowych będą bardzo ważne. Specjalistyczne, małe i lokalne to będzie promowane w najbliższym czasie przez Social Media. Ludzi będą w małych grupach z tymi samymi zainteresowaniami, więc ta dyskusja będzie miała cel. Wszyscy inni poza grupą będą po prostu znudzeni i zaczną scrollować informację i zginie ona w otchłani Internetu. Pamiętaj, żeby założyć grupę już teraz i ją pielęgnować. Ludzie przebywający w takich grupach znają się lepiej oraz czują się bezpieczniej, dzięki temu będą łatwiej się komunikować pomiędzy innymi użytkownikami danej grupy.
Dzięki za przeczytanie i do zobaczenia,
Bartek
Obiecuję! Otrzymasz wartościowe treści!
Szukasz rozwiązań w marketingu i biznesie?
Zapisz się do newslettera i szukaj rozwiązań razem ze mną!
Wesprzyj Centrum Ankietowe i rozwój bloga!
Postaw kawę!
Zapraszam do mojej społeczności
Będzie mi bardzo miło jeśli pomożesz mi rozwoju Centrum Ankietowego.
Przy okazji możemy porozmawiać o marketingu i biznesie.